Deputatul PNL Dumitru Mihalescul, deputat ales în circumscripţia electorală nr.35 Suceava, i-a solicitat Ministrului Afacerilor Interne, Carmen Daniela Dan, un punct de vedere cu privire la siguranţa circulaţiei pe drumurile publice, mai precis, despre abaterile administratorilor de drumuri de la obligaţiile prevăzute de O.G. nr.43/1997 privind regimul drumurilor. Deputatul de Suceava a arătat că potrivit legislaţiei în vigoare, atât O.G. nr. 43/1997, dar și altor acte normative, Poliţia rutieră are obligaţia de a constata dacă administratorii drumurilor din România, consilii locale, consilii judeţene sau CNAIR, respectă prevederile privind siguranţa circulaţiei pe drumurile publice. Mihalescul a mai arătat că, printr-o analiză succintă, a constatat că Poliţia Română a aplicat în ultimii ani nenumărate sancţiuni administratorilor de drumuri, însă, după aplicarea sancţiunilor, condiţiile de siguranţă au rămas aceleași, adică gropi periculoase în asfalt, lipsa parapetelor de siguranţă și a elementelor de semnalizare sau ascunderea acestora sub elemente de vegetaţie care le obstrucţionează, lipsa marcajelor rutiere, în special a marcajelor care delimitează trecerile pentru pietoni. Mihalescul a afirmat: „În legătură cu acest ultim aspect, merită să precizez o chestiune pe care, cu siguranţă, o cunoașteţi – în ultima perioadă s-au înregistrat tot mai multe victime sau decese din cauza lipsei marcajelor, a lipsei presemnalizărilor și a semnalizărilor rutiere privind trecerile de pietoni, precum și a lipsei iluminatului artificial pe timp de noapte a acestui tip de marcaje. În cele mai frecvente cazuri, aceste lipsuri se înregistrează în zonele aglomerate, din proximitatea unităţilor de învăţământ. Vă mai precizez că mulţi administratori de drumuri pun lipsa marcajelor pe seama lucrărilor de reabilitare a învelișului asfaltic. De asemenea, acolo unde administratorii de drumuri au efectuat, într-o manieră superficială, lucrări de refacere a marcajelor, acestea s-au realizat cu materiale de slabă calitate, care nu respectă standardele tehnice privind materialele utilizate”.
Mihalescul i-a solicitat ministrului de Interne să precizeze câte întâlniri de lucru a iniţiat/derulat cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor/CNAIR sau cu cei de la MDRAP
Pentru că asemenea lipsuri aduc grave prejudicii siguranţei circulaţiei pe drumurile publice, atât pentru conducătorii auto, cât și pentru pietoni, în special elevi, parlamentarul sucevean i-a solicitat ministrului de Interne să precizeze câte întâlniri de lucru a iniţiat/derulat, de la preluarea mandatului de ministru, cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor/CNAIR sau cu reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale și Administraţiei Publice, în vederea găsirii unor soluţii rapide pentru asigurarea la nivelul tuturor drumurilor publice a unor semnalizări și marcaje corespunzătoare, indiferent de administratorii drumurilor, măsuri care ar fi redus semnificativ numărul victimele și al deceselor produse pe drumurile din România. Deputatul Mihalescul a mai arătat că unele municipii din România reprezintă model de bune practici prin presemnalizarea și semnalizarea luminoasă, prin marcajul vizibil și prin iluminatul permanent, pe timp de noapte, a trecerilor de pietoni, și i-a cerut ministrului de Interne să precizeze dacă intenţionează să propună măsuri legislative prin care administratorii de drum să fie obligaţi la semnalizarea și marcarea, de această manieră, a trecerilor de pietoni, și dacă ar propune un punct de vedere favorabil al Guvernului pentru o astfel de soluţie legislativă. Deputatul PNL de Suceava i-a mai solicitat ministrului Carmen Daniela Dan precizări cu privire la numărul de sancţiuni aplicat de Poliţia Rutieră administratorilor de drumuri din România și, în același timp, o situaţie defalcată a abaterilor, în funcţie de calitatea administratorilor, adică administraţie locală, judeţeană sau CNAIR.