Preşedintele PMP Suceava, Corneliu Popovici, propune înfiinţarea unui consiliu consultativ judeţean în domeniul turismului. Fost secretar de stat în Ministerul Turismului, Corneliu Popovici consideră că o astfel de structură ar fi benefică pentru turismul sucevean deoarece deciziile cu privire la promovarea judeţului ar fi luate de toţi factorii de specialitate. Popovici consideră că din acest consiliu consultativ ar trebui să facă parte, printre alţii, autorităţile locale şi judeţene, agenţiile de turism, precum şi structurile de cazare.
Liderul PMP Suceava a declarat că în ultima lună judeţul a devenit mai vizibil la nivel naţional, „se vorbeşte intens de Bucovina”, însă consideră că promovarea ar trebui să se facă într-un mod mai organizat. „Din păcate plecăm în momentul de faţă de pe locul 12 la numărul de turişti, care nu ne onorează, şi trebuie să vedem cum îi determinăm pe turişti să vină în număr cât mai mare în judeţul Suceava. Avem Muzeul de Istorie, Cetatea de Scaun, Festivalul Medieval, Lada de zestre, dar ne întrebăm cât ne costă şi care este efectul acţiunilor care se organizează în momentul de faţă asupra activităţii turistice din judeţul Suceava”, a precizat Corneliu Popovici. El a adăugat că promovarea judeţului Suceava ar trebui făcută altfel, fără a se mai folosi kitschul, baloane, pixuri sau şepci, şi nu doar de o singură instituţie, cum ar fi Consiliul Judeţean.
„Avem ca exemplu modul de promovare din perioada în care a existat Ministerul Turismului. Atunci exista un consiliu consultativ, iar membrii acestuia decideau cum să se distribuie sumele alocate pentru promovarea turistică, dar şi calendarul acţiunilor dintr-un an. Acelaşi lucru ar trebui şi în judeţul Suceava pentru a exista o promovare turistică unitară şi eficientă, pentru că administraţia judeţeană face un fel de promovare, pensiunile altfel, şi nu se mai înţelege nimic”, a afirmat preşedintele PMP Suceava.
Corneliu Popovici a mai declarat că pentru a realiza o promovare eficientă care să atragă un număr mare de turişti în judeţ lansează două provocări actualului Consiliu Judeţean. Prima dintre acestea, a spus Popovici, ar fi intensificarea promovării brandului Bucovina în marile oraşe ale Europei şi din lume, cum ar fi Milano, Berlin, Paris sau Tokyo. O altă provocare lansată de Corneliu Popovici este şi promovarea turistică a judeţului în cele mai importante reviste de specialitate. „Actualul Consiliu Judeţean trebuie să ia o decizie în acest sens. Dacă vor ca Bucovina să fie promovată doar în faţa bucovinenilor vor obţine voturi şi atât. Dar dacă se doreşte ca turismul să fie o activitate profitabilă, promovarea trebuie dusă în afara judeţului şi a ţării. De acolo trebuie să vină turiştii”, a mai spus Corneliu Popovici. El a mai afirmat că dacă administraţia judeţeană va răspunde pozitiv la cele două provocări turismul din judeţul Suceava va cunoaşte o dezvoltare importantă.