Principalele direcţii de dezvoltare a municipiului Suceava pe termen mediu şi lung, care vor fi puse în aplicare începând chiar de anul acesta, sunt cuprinse în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Suceava, un amplu proiect, structurat pe mai multe capitole, care va sta la baza accesării de fonduri europene, guvernamentale, dar şi la atragerea de investiţii private, în perioada următoare.
„Suntem în faza de dezbatere publică a strategiei integrate de dezvoltare urbană a municipiului Suceava, care este afişată pe site-ul primăriei. Strategia a fost realizată în urma discuţiilor purtate în cadrul mai multor grupuri de lucru, ea fiind în dezbatere publică până pe 30 iunie, dată până la care mai pot fi aduse modificări şi îmbunătăţiri. Strategia de dezvoltare urbană este un instrument foarte important, în baza căruia vom putea derula etapa următoare a fondurilor europene”, a spus primarul Sucevei, Ion Lungu.
Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Sucevei cuprinde şase obiective strategice:
1. Reducerea cu cel puţin 20% a emisiilor de carbon, în vederea atingerii obiectivelor stabilite prin strategia Europa 2020, măsură care vizează creşterea eficienţei energetice a blocurilor şi clădirilor publice, creşterea numărului de vehicule electrice, inclusiv la transportul în comun, reducerea poluării generate de traficul rutier şi creşterea gradului de utilizare a energiilor alternative.
2. Dezvoltarea colaborării între municipiul Suceava şi mediul de afaceri, precum şi asigurarea facilităţilor necesare, în vederea creşterii economice locale cu 5% până în 2030. Printre măsurile vizate se numără înfiinţarea Parcului Industrial „Bucovina”, a unui centru de afaceri, promovarea produselor locale şi măsuri concrete de dezvoltare a afacerilor producătorilor locali.
3. Dezvoltarea potenţialului turistic al municipiului Suceava, în vederea atingerii statutului de centru regional al turismului, până în 2025. Printre măsurile propuse se numără valorificarea monumentului istoric Curtea Domnească, crearea de circuite tematice, introducerea unui autobuz turistic, circuite de pelerinaj, pietonale şi de biciclete, dar şi o telecabină care să circule din Centru la Cetatea de Scaun, la Iulius Mall şi în zona de agrement a Sucevei.
4. Îmbunătăţirea cu 20% a serviciilor sociale, educaţionale şi de sănătate, asigurarea incluziunii sociale a grupurilor vulnerabile, în vederea creşterii eficienţei acestora, până în 2030. Printre măsurile vizate se numără înfiinţarea de centre medicale permanente în cartierele Sucevei, realizarea unui centru de zi pentru persoane vârstnice, a unui centru de recuperare pentru copii cu handicap, centru pentru victimele violenţei domestice şi unul de recuperare a persoanelor dependente, dar şi construcţia de locuinţe sociale, crearea de noi unităţi de învăţământ, în paralel cu modernizarea şi reabilitarea celor existente.
5. Dezvoltarea durabilă a municipiului Suceava, în vederea creşterii cu 12% a nivelului de trai, într-un mediu sănătos, până în 2023. Măsura include numeroase propuneri de dezvoltare a infrastructurii de transport, a sistemelor de utilităţi publice, gestionarea eficientă a deşeurilor menajere, pentru protejarea mediului, îmbunătăţirea infrastructurii urbane, dar şi prevenirea şi gestionarea riscurilor naturale. Printre măsurile concrete se numără dezvoltarea axei rutiere strategice Iaşi - Suceava, drum expres Botoşani – Suceava, transport feroviar rapid în arealul Botoşani – Suceava, drum ocolitor pe ruta Suceava – Ipoteşti – Salcea, montarea de semafoare inteligente, înfiinţarea de noi parcări publice, etc.
6. Creşterea calităţii vieţii cu 15%, până în 2023. Măsurile vizează crearea/modernizarea zonelor de agrement, modernizarea spaţiilor de recreere, creşterea gradului de siguranţă a cetăţenilor şi creşterea calităţii serviciilor publice puse la dispoziţia acestora. Printre măsurile concrete se numără amenajarea zonei de agrement Tătăraşi, a alteia, în lunca râului Suceava, reabilitarea Parcului Șipote, realizarea Sălii Polivalente şi a unui complex sportiv, acoperirea Patinoarului, înfiinţarea unui punct ISU în Burdujeni, extinderea sistemului de iluminat şi a celui de supraveghere video, dar şi montarea de camere de măsurare a vitezei în zonele unde se produc frecvent accidente rutiere.
Acestora li se adaugă înfiinţarea unui birou unic şi a unui dispecerat de permanenţă în primărie, descentralizarea activităţii acesteia la nivel de cartier, inclusiv pentru plata taxelor şi impozitelor.
Abordarea integrată a dezvoltării urbane se referă la integrarea şi interconectarea strategiilor existente (Plan de Mobilitate, PUG, Strategia de dezvoltare locală etc.), mobilizarea parteneriatelor locale, combinarea resurselor din toate sursele de finanţare, impactul socio-economic local, în special având în vedere zonele învecinate şi urbanizarea.
( 1 iul 2016, 14:47:40
cablurile RDS sa fie coborite de pe stilpi, ca arata groaznic.
-Sa nu se mai ridice constructii, de nici o destinatie, decit la periferia orasului si peste tot, oriunde se poate, chiar si intre blocuri, sa fie amenajate terenuri de joaca, terenuri de volei, tenis, mini fotbal pentru tineri, etc
-Multe parcuri si miniparcuri cu ...si de sadit flori, iarba si cosuri de gunoi, banci , arbusti ornamentali, etc.
-De realizat prin mass-media locala emisiuni educative cu continut special, centrate pe trezirea si educarea spiritului civic al sucevenilor, care trebuie sa invete sa se comporte si sa pastreze curatenia orasului nostru,etc
-Cartierele trebuie personalizate cu gust estetic si patriotism local.
Iar asta cade in atributiile unui colectiv de arhitecti, selectati in urma unui concurs, oameni de valoare, de buna credinta, cu simt artistic si patriotism local.
- Sa se inteleaga odata ca aceste probleme se rezolva cu profesionalism si competenta si nu dupa ureche, de catre unii din conducere, care umbla numai dupa capatuiala, intrecindu-se in hotie si lichelism