Candidatul UNPR pentru Primăria Suceava şi pentru Consiliul Judeţean, Marius Boghian, face un apel la conducerea municipalităţii şi la cea a administraţiei judeţene pentru a se schimba soluţia tehnică la aşa-zisul “Zid al morţii”, de la intersecţia DN 17 cu şoseaua de centură. Marius Boghian consideră că viitorii consilieri locali ai Sucevei, precum şi cei judeţeni, din mandatul 2016-2020, ar trebui să se implice activ în rezolvarea acestei probleme de siguranţă a cetăţeanului în trafic.
„Construcţia foarte controversată este de fapt un pilon uriaş care are rol de suport pentru şoseaua de centură a Sucevei. Această construcţie a făcut deja nenumărate victime şi nu considerăm că ar mai trebui să fie curmate vieţi până la găsirea unei soluţii concrete. Vedem zilnic pe peretele acestei construcţii plăcuţele comemorative ale victimelor din ultimii ani şi ne ia cu fiori reci”, a spus Marius Boghian, care a adăugat că „deşi poliţia motivează în rapoartele acesteia că nu s-a adaptat viteza la condiţiile de drum, şoferii au dat vina pe constructor. Se arată cu degetul către municipalitate şi se spune că semnalizarea acelui loc este deficitară şi că din cauza lipsei unor semne clare şi a iluminării se produc accidente. În acelaşi timp, constructorii se apără şi contestă aceste aspecte”.
Marius Boghian a amintit că respectivul pilon de beton susţine o şosea construită recent, iar autorităţile vor ca la finalul lucrărilor acesta să fie centrul unui sens giratoriu. El a mai precizat că în prezent numai o parte din acest giratoriu este dată în folosinţă, autoturismele „înghesuindu-se” pe un singur sens.
Candidatul UNPR Suceava consideră că semnalizarea rutieră „pare a fi bună”, însă problema principală este cea a oportunităţii existenţei unui zid de beton de asemenea dimensiuni în mijlocul unei şosele pe care se circulă cu 90 km/h.
„Municipalitatea ar răspunde că modificarea soluţiei tehnice şi a proiectului ar costa foarte mulţi bani. Da, şi noi, cei de la UNPR, spunem că va costa mult, dar <viaţa sucevenilor nu are preţ>. Dorim ca siguranţa în trafic să fie realizată atât pentru suceveni, cât şi pentru cei care tranzitează sau vizitează judeţul nostru”, a declarat Marius Boghian. El a arătat că una din soluţiile propuse ar fi separarea celor două benzi de circulaţie şi ocolirea prin lateral a pilonului sau construcţia unui pasaj subteran, soluţie care este agreată şi adoptată de toate oraşele mari, cum ar fi Iaşi, Cluj sau Timişoara
„UNPR va utiliza exemplele de bună practică în momentul în care va intra în noile consilii locale şi noul Consiliu Judeţean. Siguranţa cetăţeanului în trafic este o prioritate pentru UNPR Suceava şi implicit şi pentru mine”, a încheiat Marius Boghian.