Medicul primar Tiberius Brădăţan, care a fost validat la finalul săptămânii trecute drept candidat al PSD pentru funcţia de primar al Sucevei, a anunţat că primul proiect pe care doreşte să îl implementeze la Primăria Suceava, dacă va fi ales de cetăţeni, este Telefonul Cetăţeanului - „Urgenţe Primărie”. Tiberius Brădăţan a explicat că acest serviciu va fi interfaţa unui dispecerat susţinut de un întreg mecanism de rezolvare a problemelor cetăţeanului. Brădăţan a spus că „la acest veritabil UPU al administraţiei” trebuie asociat un Birou Unic de avize, autorizaţii, adeverinţe, eliberare acte şi pentru plata taxelor şi impozitelor. El a subliniat că toate acestea trebuie, în esenţă, să reducă timpul de eliberare a actelor administraţiei locale sucevene către cetăţeni.
„Îmi propun să institui o comisie de eliminare a actelor care nu sunt necesare din dosarele depuse de cetăţeni pentru accesul la un serviciu public, sau eliberarea unui act administrativ, şi îmi propun să fac acest lucru în mod transparent cu cetăţenii municipiului. De asemenea, voi găsi noi spaţii pentru desfăşurarea activităţii Primăriei, deoarece funcţionarii lucrează în condiţii improprii şi voi informatiza toate serviciile instituţiei. Voi organiza un Birou Unic în marile cartiere, iar la Burdujeni va funcţiona o microprimărie care să preia taxele şi impozitele, să elibereze acte şi să furnizeze informaţii utile către cetăţeni. Prin toate acestea, îmi doresc să elimin cozile de la ghişeele Primăriei”, a declarat candidatul PSD pentru funcţia de primar al Sucevei.
Brădăţan: „Plata taxelor are rolul de a crea bugetul municipalităţii, nu de a umili cetăţenii”
Tiberius Brădăţan consideră că nu este o situaţie normală ca un locuitor al cartierului Burdujeni să se trezească dimineaţa, să parcurgă traficul aproape blocat către centrul oraşului, iar apoi să stea la o coadă imensă la sediul Primăriei pentru plata taxelor şi impozitelor. „Plata taxelor are rolul de a crea bugetul municipalităţii, nu de a umili cetăţenii. Numai la Suceava mergi la două ghişee pentru a plăti o taxă. Mai mult, nu mi se pare normal ca ghişeele Primăriei să se închidă la ora 14:00, când oamenii încă nu au ieşit de la locul de muncă”, a arătat Tiberius Brădăţan, care a precizat că legat de această problemă propune ca aceste birouri unice să fie deschise până la ora 18:00.
Brădăţan a mai declarat că printre priorităţile sale se numără şi accesul cetăţeanului la o atenţie sporită din partea administraţiei locale şi un mecanism eficient de rezolvare a micilor probleme din cartiere. „Cred cu tărie că aducerea administraţiei mai aproape de cetăţean, coroborat cu asigurarea unor condiţii umane de lucru pentru angajaţii Primăriei şi reducerea birocraţiei, este calea de a avea cetăţeni demni şi respectaţi în municipiul Suceava”, a încheiat Tiberius Brădăţan.