581.000 de suceveni sunt aşteptaţi duminică, 2 noiembrie a.c., să aleagă viitorul preşedinte al României în primul tur de scrutin al alegerilor prezindenţiale. Procesul electoral pentru aceste alegeri se va desfăşura în judeţul Suceava în 553 secţii de votare. Acestea se vor deschide duminică la ora 7:00, iar alegătorii suceveni vor putea să voteze până la ora 21:00. Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a anunţat în cursul zilei de ieri că pregătirile alegerilor sunt în grafic, fiind realizate toate acţiunile stabilite pentru ca acest scrutin să se desfăşoare în condiţii de legalitate şi normalitate.
Florin Sinescu a explicat că pentru a putea vota, alegătorii trebuie să aibă la ei unul dintre următoarele documente: carte de identitate, carte de identitate provizorie, buletin de identitate sau orice tip de paşaport emis de statul român. El a spus că în cursul zilei de astăzi Serviciile comunitare de evidenţă a populaţiei vor lucra până la ora 20:00 pentru eliberarea cărţilor de identitate. De asemenea, în cursul zilei de duminică aceste documente vor putea fi eliberate până la ora 21:00.
Prefectul a adăugat că persoanele care nu sunt transportabile şi vor să voteze prin intermediul urnei mobile pot solicita acest lucru la secţiile de votare de care aparţin. Florin Sinescu a explicat că reprezentanţii acestor persoane care doresc să-şi exercite dreptul de vot prin intermediul urnei mobile trebuie să depună cererile în acest sens doar în cursul zilei de astăzi, sâmbătă, 1 noiembrie 2014, şi doar între orele 18:00 şi 20:00.
„Din acest punct de vedere atrag atenţia asupra faptului că această cerere trebuie să fie însoţită de documente medicale justificative. Aceste documente nu se depun de persoanele care sunt în spital. Cererile lor vor fi aduse de reprezentanţii spitalului, ceea ce va dovedi că persoanele respective nu sunt transportabile. Iar sâmbătă, după ora 20:00, vom avea o centralizare şi vom şti câte persoane vor dori să voteze prin intermediul urnei mobile, astfel încât să avem o imagine completă, dacă pentru fiecare secţie de votare avem un număr suficient de buletine de vot”, a explicat Sinescu.
Prefectul a subliniat faptul că o persoană poate vota şi va fi înscrisă în tabelul suplimentar doar în situaţia în care nu se află în localitatea de domiciliu. În aceste condiţii, în situaţia în care va dori să voteze şi să fie înscrisă în tabelul suplimentar, persoana respectivă va trebui să semneze o declaraţie pe proprie răspundere în care să precizeze că nu a mai votat şi nici nu va mai vota în ziua respectivă.
„În tabelul suplimentar vor fi înscrise şi persoanele care au fost omise din copiile după listele electorale permanente. În acelaşi tabel se înscriu şi persoanele care se află într-o altă localitate decât cea de domiciliu. Şi ca exemplu, o persoană care este arondată unei secţii de votare din Burdujeni nu va putea vota la o altă secţie din cartierul Obcini”, a mai precizat Florin Sinescu.
Măsuri pentru combaterea turismului electoral
Prefectul a mai adăugat că pentru toate cele 553 de secţii de votare au fost luate toate măsurile necesare pentru asigurarea pazei, ordinii şi liniştii publice. Florin Sinescu a arătat că pe lângă cadrele instituțiilor sucevene care vor asigura paza şi ordinea publică, în judeţul Suceava vor fi prezente şi două grupe de jandarmi de la Grupa de Intervenţii Jandarmi Bacău. El a mai precizat că în ziua votului vor exista şi echipaje ale Poliţiei Rutiere pentru a asigura fluenţa în trafic, o atenţie deosebită urmând să fie dată şi combaterii turismului electoral, „deoarece ne dorim ca şi acest lucru să fie monitorizat”. „Vreau să asigur sucevenii că Prefectura, împreună cu toate instituţiile Ministerului Afacerilor Interne, au luat toate măsurile astfel încât procesul electoral din data de 2 noiembrie să se desfăşoare în condiţii de legalitate şi transparenţă, iar orice persoană care doreşte să voteze să o poată face în condiţiile prevăzute de lege”, a mai spus prefectul judeţului Suceava.