Liderul judeţean al social-democraţilor, deputatul Cătălin Nechifor, a explicat ieri, într-o conferinţă de presă, gestul consilierilor judeţeni ai PSD de a nu participa la şedinţa extraordinară a deliberativului de miercuri, pentru a vota transferul spre administrare către Ministerul Dezvoltării şi Turismului a şapte drumuri judeţene în vederea modernizării lor.
Principalul motiv, a spus Nechifor, a fost acela că preţul lucrărilor a fost umflat, dublat sau triplat, în unele cazuri, iar social-democraţii nu au vrut să fie părtaşi la risipa banului public.
„În 2010, prin Programul Operaţional Regional s-au modernizat 91 de kilometri de drumuri judeţene. Valoarea totală a fost de 131 de milioane de lei, cu un preţ mediu pe kilometru de 332.000 de euro. Cele şapte drumuri propuse acum de administraţia PD-L a Consiliului Judeţean însumează 93 de kilometri, însă valoarea este de 247 de milioane de lei, iar preţul mediu pe kilometru este de 638.000 de euro. Sunt preţuri duble. Pe o diferenţă de 2,041 de kilometri plătim în plus peste 100 de milioane de lei. Este o sumă fabuloasă cu care putem face, dacă respectăm preţurile reale, încă 90 de kilometri de drumuri judeţene”, a explicat preşedintele PSD Suceava.
Campanie de informare a populaţiei cu privire la cauzele reale care au dus la blocarea modernizării a şapte drumuri judeţene
Nechifor şi-a exprimat nedumerirea vizavi de transferul celor şapte drumuri la Ministerul Dezvoltării şi nu la Ministerul Transporturilor, cum ar fi fost normal. De asemenea, el a formulat aprecieri critice şi la adresa modului în care se doreşte finanţarea investiţiilor, printr-un credit furnizor pe care ar urma să-l contracteze firma câştigătoare a licitaţiei, ceea ce în opinia lui ar dezavantaja societăţile româneşti. Nechifor a spus că în perioada următoare social-democraţii vor demara o campanie de informare a populaţiei din localităţile prin care trec cele şapte drumuri judeţene a căror modernizare a fost blocată, pentru a explica adevărul în legătură cu acest subiect.
„Vom începe o campanie de consultare cu oamenii care trăiesc în judeţ, în special în localităţile care sunt prinse acum spre a fi dezvoltate cu aceste drumuri judeţene, pentru că trebuie să ştie şi oamenii de acolo despre realităţile care stau în spatele acestor proiecte, despre preţurile aproape triple în unele cazuri faţă de preţurile reale care se practică pe piaţă. Ei trebuie să decidă dacă vor să plătească un kilometru de drum asfaltat sau betonat cu 60 de miliarde de lei vechi sau îşi doresc preţuri reale, corecte, transparente, şi poate că diferenţa de bani de la 20 de miliarde de lei vechi, cât ar costa în mod normal un drum, până la 60 de miliarde o vom folosi în alte scopuri. Poate facem alte drumuri, poate facem drumuri comunale, poate dăm bani pentru pensii, salarii, poate facem spitale în România”, a spus Nechifor.
Cele şapte drumuri judeţene a căror modernizare este momentan blocată sunt: Frasin - Ostra, Panaci - Glodu, Panaci - Bilbor, Grădiniţa - Coşna, Suceava – Udeşti – Liteni - Dolhasca, Câmpulung Moldovenesc - Stulpicani şi Mitocu Dragomirnei - Mănăstirea Dragomirna.
( 8 apr 2011, 11:11:57
În bobi (fireşte) de cafea
Că din 2012 va fi interzis
Să gândeşti liber în Suceava
Eu l’am contrazis (fireşte)
Viitorul nu miroase chiar urât
Dar el NU ... că nu greşeşte !!!
Şi uşa-n faţă mi-a trântit !
Distanţa dintre noi şi Flutur
E de-un infinit şi jumătate
E dintre un sărac şi-un chiabur
E dintre PeDelist şi realitate