Prim vicepreşedintele PD-L Suceava, senatorul Orest Onofrei, susţine că decizia Guvernului de majorare a amenzilor aplicate operatorilor rutieri care nu respectă perioadele de conducere, pauzele şi timpul de odihnă ale şoferilor este benefică „la prima vedere”, însă crede că ar fi trebuit să li se ofere şi conducătorilor auto posibilitatea de a amenda autorităţile pentru nerespectarea obligaţiilor ce le revin în a preveni accidentele rutiere.
Onofrei consideră că Ministerul Administraţiei şi Internelor ar fi trebuit să ia acele măsuri care pot fi aplicate în România, arătând că nu poţi să ai o legislaţie rutieră europeană pe drumuri balcanice.
El a explicat, spre exemplu, că tahograful, aparat care înregistrează viteza, perioadele de conducere şi timpii de odihnă ale şoferilor, este practic imposibil de folosit legal în România. „Cred că dacă Guvernul, Ministerul de Interne pot să mărească amenzile, ar trebui să existe şi posibilitatea conducătorului auto să amendeze la rândul lui autorităţile şi Guvernul pentru nerespectarea obligaţiilor care le revin în a preveni accidentele pe drumurile publice. Nu poţi să vorbeşti în România, şi asta reclamă toţi conducătorii auto, de folosirea tahografului, când acesta este practic imposibil de folosit legal. Or, aceste lucruri sunt foarte greu de respectat în România, când după patru ore de condus nu ai unde să te odihneşti sau nu ai unde să te odihneşti în siguranţă pentru marfa pe care o transporţi. Dacă la acestea mai sunt adăugaţi toţi timpii de odihnă suplimentari şi involuntari pe care un conducător auto este obligat să-i aibă forţat la drumurile nesemnalizate, la drumurile în lucru, la drumurile impracticabile, nu poţi să vorbeşti doar de lucrurile pe care şoferii trebuie să le facă, fără să vezi dacă pot să le facă pe drumurile pe care le avem în ţară”, a explicat Onofrei.
„Legislaţia rutieră românească trebuie făcută de poliţişti, şi nu de miliţieni”
Senatorul PD-L de Suceava crede că legislaţia rutieră românească trebuie făcută de poliţişti, şi nu de miliţieni, şi să fie adaptată la posibilitatea de a circula în siguranţă şi legal pe drumurile din România.
Onofrei este de părere că până vor exista drumuri naţionale modernizate şi autostrăzi pe care legislaţia rutieră europeană să poată fi aplicată, Guvernul şi Ministerul de Interne ar trebui să fie solidari cu participanţii la trafic.