Senatorul PD-L de Suceava Orest Onofrei şi-a exprimat nemulţumirea că două mari companii de construcţii au câştigat licitaţiile pentru construirea unor şosele importante, inclusiv o autostradă, deşi istoricul lucrărilor efectuate de acestea în România le arată că nu se ridică nici pe departe la standardul lucrărilor similare pe care le-au executat în alte state europene.
„Parcă suntem blestemaţi ca drumurile în Suceava să sufere de <Complexul meşterului Manole>, se lucrează, dar nu se mai termină şi aceleaşi firme care şi-au dovedit incompetenţa câştigă din nou licitaţii, şi la Suceava şi la nivel naţional”, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, senatorul Onofrei.
Acesta a exemplificat cu compania grecească AKTOR, cu un excelent renume internaţional, dar care cel puţin la lucrările pe care le-a avut în judeţul Suceava- un drum SAPARD la Adâncata, centrul de afaceri de la aeroport şi tronsonul Dorna Candreni- Cîmpulung Moldovenesc de pe DN 17- s-a remarcat prin întârzierea şi calitatea proastă a lucrărilor. O altă companie de acelaşi calibru a fost compania franceză COLAS, care are de modernizat tronsonul Suceava- Câmpulung Moldovenesc, din DN 17 şi până în octombrie 2008 s-a ocupat de întreţinerea şi reparaţia străzilor din municipiul Suceava, cu rezultate care se văd cu ochiul liber şi pe maşinile sucevenilor.
Onofrei spune că firma COLAS stă cu utilajele pregătite doar pentru o poză cu Berceanu
„AKTOR a câştigat unul din cele mai grele drumuri din ţară, o autostradă. Şi nu cred că este normal ca o firmă de dimensiunea pe care o are COLAS, care nu face altceva decât să se plângă că nu-i ajung banii şi negociază tot felul de măriri de alocare de fonduri şi derogări de la termene, să lase Bucovina cu cel mai important drum neterminat între Gura Humorului şi Câmpulung. Din păcate, dacă vor continua aşa, şoseaua de centură a Sucevei va avea aceeaşi soartă”, a spus Onofrei.
Parlamentarul a mai remarcat că, de trei săptămâni, de când se tot anunţă că ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, vine la Suceava, reprezentanţii firmei COLAS „stau cu utilajele pregătite, fără să le murdărească de noroi, ca să facă poză când apare ministrul”.
„Cred că singura atitudine pe care pot să o aibă autorităţile sucevene e să le ia utilajele şi să scrie pe munţi, din ele, AKTOR şi COLAS, sperând că în felul ăsta altădată nu vor mai veni să lucreze în zonă”, a arătat Onofrei.
În opinia acestuia, explicaţia faptului că firme europene de top fac lucrări de mântuială în România este aceea că acestea trimit în ţara noastră „cei mai slabi angajaţi pe care îi au; cred că ei în România lucrează cu divizia lor disciplinară, altfel nu-mi explic”.
( 3 iun 2009, 02:06:16