Mihalescul este proprietarul firmei de distribuţie Marelvi, liderul pieţei pe segmentul de magazine independente firmă care deţine un sfert din canalul de vânzări prin magazine independente, şi care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 45 milioane de euro.
Magazinele independente, neafiliate unei reţele, deţin încă o cotă de 23 la sută din totalul pieţei.
Dumitru Mihalescul spune că nivelul pieţei locale de electronice şi electrocasnice s-a ridicat la aproximativ 800 de milioane de euro, în 2007, prag la care se va menţine în acest an, din cauza dificultăţilor apărute în ultima perioadă pe fondul crizei internaţionale. Omul de afaceri rădăuţean estimează pentru anul viitor scăderea pieţei, ca efect direct al crizei actuale, care va influenţa şi cererea pe acest segment.
„Despre piaţa per total nu putem da încă o estimare, însă noi dorim să ne păstrăm cifra de afaceri din acest an, prin lărgirea portofoliului de clienţi şi furnizori. Oricum, noi am înregistrat şi în acest an o creştere cu 14 la sută a cifrei de afaceri, iar în perioada următoare vom dezvolta segmente noi ale afacerii, precum aparatele electrocasnice încorporabile şi distribuţia de mărci premium în regim de exclusivitate în România”, a arătat Dumitru Mihalescul.
„Perioadele de criză sunt şi unele de reflecţie”
În acelaşi timp, candidatul PD-L pentru Colegiul Rădăuţi confirmă temerile analiştilor economici, explicând că perioada următoare va fi una dificilă pentru piaţa de electronice şi electrocasnice, din cauza crizei de lichidităţi şi restricţiilor impuse de autorităţi pentru diminuarea gradului de îndatorare pentru creditele de consum, care vor afecta, împreună, în mod direct, cererea de astfel de produse: „Perioadele de criză sunt şi unele de reflecţie pentru o companie. În aceste perioade unii ies din piaţă, alţii supravieţuiesc, dar sunt şi unii care se dezvoltă. Noi ştim că afacerea noastră a fost construită temeinic şi suntem convinşi că anul viitor ne va prinde poate mai consolidaţi decât în acest an. În perioada următoare obiectivul nostru este chiar această consolidare. Vrem să păstrăm personalul calificat, cota de piaţă pe principalele branduri, împreună cu o continuă îmbunătăţire a serviciilor pentru clienţii noştri”. Mihalescul consideră totuşi că rezultatele nu mai au caracterul de soliditate din anii trecuţi din cauza efectelor crizei actuale, însă anumite produse, în special premium, sunt mai căutate decât în anii anteriori.
Proprietarul companiei Marelvi aşteaptă mutările principalilor jucători de pe piaţă, dar consideră că acestea nu vor fi de anvergură, ci mai degrabă se vor limita la mutări tactice pentru depăşirea crizei.
Omul de afaceri Dumitru Mihalescul este candidatul Partidului Democrat-Liberal pentru Camera Deputaţilor în Colegiul Vicov - Marginea - Solca.