„Ca şi ‘Legea capitalizării Bucovinei’, acesta este un proiect important pentru mine. Şi cred că este important şi pentru toţi cetăţenii, deoarece din experienţa pe care am acumulat-o în perioada în care mi-am desfăşurat activitatea în diferite funcţii în administraţie, am constatat mulţimea de deficienţe de care se loveşte cetăţeanul, în momentul în care ia contact cu instituţiile publice şi angajaţii acestora”, a declarat Băişanu.
În opinia acestuia, accesul tuturor cetăţenilor la serviciile de utilitate publică trebuie să fie efectuat în cele mai bune condiţii, prin debirocratizarea şi creşterea gradului de transparenţă a activităţilor din administraţia publică şi prin extinderea furnizării serviciilor publice prin sistemul electronic.
„Orientarea instituţiilor publice spre cetăţean trebuie să fie realizată cât mai rapid”
Alexandru Băişanu a mai spus că fiecare instituţie publică trebuie să pună la dispoziţia cetăţenilor spaţii adecvate pentru aşteptare, iar contactul acestora cu funcţionarii publici trebuie să fie cât mai transparent.
„Consider că a venit momentul ca orientarea instituţiilor publice spre cetăţean să fie realizată cât mai rapid şi mai eficient, astfel încât fiecare om să aibă şi drepturi, nu numai obligaţii, în raport cu acestea, să fie tratat cu respect şi corectitudine, să aibă parte de servicii de calitate din partea tuturor instituţiilor din administraţia centrală şi locală”, a declarat Alexandru Băişanu.
În acelaşi timp, el a spus că va susţine dezvoltarea parteneriatului public – privat, astfel încât cetăţenilor să li se poată asigura servicii publice cât mai aproape de domiciliu, prin extinderea reţelei de ghişee unice.
„Prin acest proiect, pentru care mă voi bate în Parlament cu toate forţele pentru a fi adoptat cât mai rapid, îmi doresc ca demnitatea umană, cetăţeanul să primească locul pe care îl merită în societatea românească”, a încheiat candidatul PNL.
(21 nov 2008, 11:58:21