Rozopol a arătat că în zona colegiului în care va candida trebuie dezvoltat turismul de 12 luni, astfel încât agenţii economici din acest domeniu de activitate să primească turişti pe tot parcursul anului. „Trebuie să trecem de la sejurul de două zile la un turism de şapte zile. Şi este foarte important să dezvoltăm activitatea turistică, în special în perioada de primăvară şi toamnă, atunci când numărul turiştilor este mai redus”, a spus Philip Rozopol.
El a arătat că una dintre formele de turism care ar putea fi dezvoltat în zona Bucovinei este cel ştiinţific, respectiv găzduirea de către pensiuni şi hoteluri a unor conferinţe, congrese sau simpozioane.
Rozopol a mai arătat că în perioada în care numărul turiştilor este scăzut, unităţile de primire turistică ar trebui să promoveze oferte atractive pentru companiile care vor să organizeze cursuri de specializare a angajaţilor.
„De asemenea, trebuie să creăm cât mai multe evenimente, cum este şi <Toamnă la Voroneţ>. Mai mult, cu siguranţă vom putea să avem oferte şi pentru cluburile sportive, care ar putea organiza cantonamente în oraşe precum Gura Humorului sau Câmpulung Moldovenesc”, a declarat candidatul PNL la Camera Deputaţilor.
Succesul proiectului „Turism religios”, pus sub semnul întrebării
Pe de altă parte, Philip Rozopol a pus sub semnul întrebării succesul proiectului „Turism în Bucovina” iniţiat şi promovat de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava. El a arătat că în Europa şi în ţările din fostul spaţiu sovietic sunt 160 de milioane de ortodocşi, din care 120 de milioane sunt pe stil vechi, având sărbătorile religioase decalate cu două săptămâni faţă de cele din România.
„Apoi, din restul de 40 de milioane de ortodocşi, cei mai mulţi sunt grupaţi în România şi Bulgaria, astfel încât numărul turiştilor care ar putea să fie atraşi de proiectul lansat de Consiliul Judeţean este foarte mic. Din acest motiv consider că proiectul este din start o propunere falimentară”, a spus Rozopol.