El a arătat că se pot scoate câştiguri frumoase din meşteşugul lemnului. Rozopol a şi exemplificat acest lucru într-o conferinţă de presă. Omul de afaceri liberal a prezentat o bucăţică de scândură din brad care, după cum s-a exprimat el, „de obicei la munte se dă cu piciorul, se aruncă, se joacă un câine cu ea în gură”, care costă 10 bani şi care, prelucrată, poate aduce câştiguri de 15 euro.
Rozopol a arătat că din bucăţica respectivă de scândură se pot face ascuţitori, brelocuri, suporturi pentru creioane, jucării. El a şi prezentat astfel de produse în conferinţa de presă, oprindu-se la o jucărie care reprezenta un clovn.
„Această jucărică ecologică este şi simpatică, face parte din eşichierul politic, dă din mâini şi din picioare şi costă 25 de lei. Avionul din lemn a fost monopolizat de fiul meu şi nu am putut să-l iau din mâinile lui. Ce vreau să accentuez prin prezentarea aceasta, chiar dacă vi s-a părut puţin caraghioasă, este că e extrem de important să reuşim să canalizăm producătorii din zona de munte spre asemenea activităţi”, a spus Rozopol.
Fonduri nerambursabile pentru activităţi meşteşugăreşti
El a precizat că o persoană poate face zilnic 50 de asemenea jucărioare, câştigul fiind de 150 de euro. Rozopol a subliniat că o astfel de afacere se poate dezvolta cu investiţii minime, arătând că se pot accesa fonduri nerambursabile de până la 200.000 de euro pentru achiziţionarea de utilaje, scule şi unelte necesare desfăşurării activităţii meşteşugăreşti. El a arătat că pentru a avea succes deplin este important de pătruns pe piaţa externă.
„Ceea ce mai pot oamenii să facă şi ne lipseşte nouă acum este câştigarea unor pieţe externe, pentru că la final toate au un brand. 20% din preţ îl reprezintă brandul care în cazul jucăriilor pe care le-am prezentat aici se numeşte „Bartolucci”. De ce nu s-ar chema Bucovina? Trebuie să ne creştem vizibilitatea pe piaţă, iar pentru asta există bani nerambursabili şi trebuie să-i învăţăm pe oameni cum să-i ia. Târgurile de turism de până acum fie promovează mâncare, fie facilităţi de turism şi am sesizat o alunecare spre facilităţi de turism extern. Voi propune şi un brand pe această temă, să ne promovăm în aşa fel încât să revenim pe turismul intern de 12 luni”, a mai spus Rozopol.