„Până acum locomotivele turismului românesc au fost staţiuni precum Sinaia, Predeal sau Poiana Braşov. Nu comentez modul în care se face turism acolo. Este bine că se face! Bucovina este, dacă vreţi, perla României. Avem de toate: de la mănăstiri unice în lume, până la meşteşugari cu vocaţie. Bucovina ar trebuie sa fie o marcă! Dar nu este. De ce? Pentru ca nu s-a făcut niciodată un proiect integrat şi fezabil”, a declarat Rozopol.
Acesta a arătat că spiritul întreprinzător al bucovinenilor poate fi direcţionat şi coordonat în cadrul unui plan coerent de dezvoltare turistică de 12 luni pe an.
„Un proiect real pentru bucovineni trebuie să se axeze pe trei paliere: spiritul întreprinzător al localnicilor, frumuseţea, spiritualitatea şi arta populară bucovineană şi, nu în ultimul rând, potenţialul natural. Avem tot ceea ce ne trebuie, dar mai trebuie să-i convingem pe oameni să dezvolte activităţi proprii, precum şi cadrul legislativ pentru ca obiectivele pe care le propun să fie atinse”, a mai spus liberalul sucevean.
Philip Rozopol a subliniat că unul dintre principalele motive pentru care s-a decis să candideze din partea PNL în colegiul pentru Camera Deputaţilor Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc a fost dorinţa de a participa direct la formarea cadrului legislativ care să asigure dezvoltarea turismului.
„Vreau să-i fac pe bucovineni parteneri în proiectul de dezvoltare a regiunii”
În opinia lui Rozopol, avantajul Bucovinei sunt înşişi bucovinenii. „Oamenii trebuie să conştientizeze că orice lucru mărunt, o lingură de lemn, un covor tradiţional, o icoană, un basm povestit nepoţilor, toate acestea înseamnă temelia turismului bucovinean. Totodată lemnul, laptele, borcanul cu dulceaţă, făcute în gospodăriile noastre pot avea o valoare mult mai mare dacă pe ele apare marca Bucovinei. Aici este cheia, aici este nevoie de sprijin legislativ. Produsele tradiţionale pot fi vândute de zece ori mai scump prin înregistrarea lor ca mărci tradiţionale specifice plaiurilor Bucovinei”, a adăugat Philip Rozopol.
El a dat de înţeles că lipsa acestor informaţii stă la baza stagnării economico-turistice din zonă. Liberalul a precizat că bucovinenii nu au mai avut parte până acum de oameni capabili să le dea o direcţie de management, să-i facă să conştientizeze adevărata valoare a muncii lor zilnice şi a potenţialului natural de care dispun.
Ca exemplu, Rozopol a arătat că, dacă un kilogram de afine se vinde cu 5 lei, aceleaşi afine întoarse în ţară, într-o cantitate mai mică, însă ambalate corespunzător în Franţa sau Germania, costă cel puţin 5 Euro, adică aproximativ 18 lei. „Situaţia aceasta trebuie să înceteze. Tocmai de aceea m-am decis să candidez. Vreau să-i fac pe bucovineni parteneri în proiectul de dezvoltare a regiunii noastre. În acelaşi timp, vreau să-i fac pe parlamentari conştienţi de uriaşul potenţial al Bucovinei şi de ceea ce noi, bucovinenii, putem face pentru România!”, a încheiat Philip Rozopol.
(26 sep 2008, 11:27:19