Oamenii de afaceri suceveni sunt invitaţi de preşedintele Organizaţiei Judeţene Suceava a PNDC, Ovidiu Ilisei, să refuze să mai sponsorizeze campaniile electorale ale actualilor politicieni şi să nu se mai lase „dijmuiţi” de partidele politice.
Ilisei a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că deşi în judeţul nostru sunt foarte multe firme care derulează afaceri la nivel naţional, acestea nu sunt în nici un fel sprijinite de mediul politic.
El a dat ca exemplu firmele Betty Ice, Sami Plastic şi Dorna Lactate, mărci cunoscute în toată ţara, care, împreună cu celelalte din judeţ însumează, prin contribuţia lor în taxe şi impozite, o parte însemnată a bugetului naţional şi local.
Tot firmele finanţează, în opinia lui Ilisei, prin sponsorizări, în locul statului şi al Consiliului Judeţean, şcolile, căminele de bătrâni, copiii superdotaţi şi persoanele cu handicap, manifestări culturale sau sportive, deopotrivă.
„Din păcate, visele de peste noapte ale politicienilor se transformă în acte normative cu valoare de Cod Fiscal, Cod Vamal sau scutiri preferenţiale de taxe, fără ca întreprinzătorii particulari să fie consultaţi, măcar formal. Cu lipsă de respect, banul public, format prin contribuţia societăţilor comerciale şi dijmuirea haiducească a cetăţeanului, este risipit, de cele mai multe ori, de bugetarul ales sau numit, neobişnuit cu truda zilnică a realizării de plus-valoare. Bugetarul se deplasează în toată Europa, cică, în schimb de experienţă, pe Coasta de Azur, la Viena sau Londra”, a arătat Ovidiu Ilisei.
Firme chemate la plăţi de campanie
Şeful PNDC afirmă că acum, în perioada de pre-campanie electorală, tot societăţile comerciale sunt chemate să achite tipărirea de afişe şi bannere politice, „plata cu ziua a zvonacilor şi răspândacilor sau a echipelor de genii în comunicare, venite de aiurea. Doar aşa sunt consultate firmele, consultate la buzunare”, a spus liderul PNDC. Din aceste motive, partidul său cheamă la grevă generală toate societăţile comerciale cu capital privat din judeţul Suceava, în privinţa sponsorizărilor către clasa politică, pe toată durata campaniei electorale.
„Obturarea ombilicul principal de finanţare, prin care se hrănesc o mare parte dintre politicieni, o să ducă inevitabil la schimbarea mentalităţilor feudale şi a atitudinii arogante a partidelor faţă de mediul de afaceri”, apreciază Ovidiu Ilisei.
( 8 apr 2008, 12:41:50