Gabriel şi Gina-Maria Todică semnează împreună o carte apărută recent, care poartă eticheta editurii sucevene Lidana, o carte care, aşa cum se precizează în textul introductiv, „s-a scris cu o mână pe penel, cu alta pe stilou şi din toată inima”.
Gabriel Todică, autorul de facto al acestei cărţi, inginer şi economist de profesie, s-a apucat de pictură din anul 2011, ca autodidact, şi a încercat să se exprime artistic abordând subiecte şi genuri diverse.
Formula care l-a legitimat şi pe care, căutând corespondenţe, a circumscris-o în cuprinsul acestei cărţi, este cea care l-a consacrat pe Giuseppe Arcimboldo (1527 - 1593), care a conturat un univers pictural cu reprezentări antropomorfe imaginare, realizate din combinarea unor elemente vegetale şi faunistice precum şi a unor artefacte care generează împreună impresionante iluzii vizuale.
Gabriel Todică se alătură în acestă carte unor artişti care au ales să se exprime în această manieră, cărora le scanează profilul şi le comentează opera din postura unui experimentator avizat.
Îl vom găsi aşadar pe fălticeneanul Gabriel Todică în galeria unor artişti selectaţi din oceanul virtual, artişti din Ucraina, Ungaria, Rusia, Franţa, Suedia sau din Cuba, Canada şi SUA, alăturaţi într-un demers de prezentare a soluţiilor artistice folosite de fiecare dintre ei, fără pretenţia autorilor (mărturisită) de a elabora un tratat de artă plastică sau o lucrare cu viziune critică.
„Evident că fiecare artist - scrie Gabriel Todică în textul introductiv - îşi are abordările sale stilistice în funcţie de moştenirea sa culturală, specifică ţării în care s-a născut şi trăieşe, de viziunea artistică, de disponibilitatea şi abilitatea de a o concretiza într-un rezultat creativ”.
O carte bogat ilustrată, tipărită pe hârtie de calitate, care reproduce la final „În loc de postscriptum” şi un val de „capturi de imagine” din corespondenţa online dintre Gabriel Todică şi cei pe care i-a selectat în această interesantă şi inedită carte-album.