Realizarea fiinţei totale se poate face pornind de la orice stare luată ca bază şi punct de plecare, datorită echivalenţei tuturor modurilor existenţei contingente faţă de Absolut.
Ea poate deci să se facă pornind de la starea umană, la fel de bine ca de la oricare alta şi chiar pornind de la orice modalitate a acestei stări, ceea ce revine la a spune că este în special posibilă pentru omul corporal şi terestru...
De vreme ce aceasta este starea în care ne aflăm, de aici trebuie efectiv să pornim dacă ne propunem să ajungem la realizarea metafizică.
Prin raţiune şi prin imaginaţie e imposibil de înţeles miezul doctrinei „Stărilor multiple ale Fiinţei”
Prin raţiune şi prin imaginaţie e imposibil de înţeles miezul doctrinei „Stărilor multiple ale Fiinţei”, care poate fi simţit doar prin intuiţie intelectuală.
Din acest motiv autorul, pentru a evita o înţelegere limitată a acestei doctrine, a abordat treptat problema metafizicii tradiţionale începând cu „Introducere generală în studiul doctrinelor hinduse” (1921), în care lămureşte definitoriu termenul şi domeniul metafizicii tradiţionale (şi domeniile conexe), precum şi structura doctrinei hinduse, cea mai completă şi mai apropiată de Tradiţia primordială.
A urmat apoi trilogia propriu-zis doctrinară cu „Omul şi devenirea sa după Vedanta” (1925) - privind aspectele umane şi postumane, „Simbolismul crucii” (1931) - abordând aspectele simbolice ale stărilor multiple şi „Stările multiple ale Fiinţei” (1932), în care este înfăţişată această doctrină în toată universalitatea ei.
Sursa: www.cartespirituala.ro