O carte pe zi: „Ucenicul lui Goya”
Autor: Sara Di Furia
Traducător: Alina-Monica Turlea
Apariție: 2022
Nr. pagini: 306
Editura: Lebăda Neagră
SARA DI FURIA s-a născut și trăiește în Italia, la Brescia. Predă istoria, filosofia și teologia la un liceu din localitatea natală. „Ucenicul lui Goya” a apărut în urma unei excursii cu clasa la Madrid, unde a fost atât de impresionată de lucrările pictorului spaniol, încât a decis să-i dedice un roman.
Descriere
Un roman istoric sumbru, plin de suspans, pe fundalul fervorii artistice și religioase a Madridului.
Cel mai sângeros eveniment pe care l-a cunoscut vreodată lumea artei.
Madrid, 1791. Arta înflorește sub privirile atente ale Inchiziției. Manuel Alvera este ales de Goya însuși să-i devina ucenic. În același timp, în oraș sunt descoperite mai multe cadavre - artiști celebri uciși prin același modus operandi. Madridul e cuprins de freamăt și, în timp ce întâmplările sunt puse pe seama păcatului trufiei săvârșit de pictori, Manuel bănuiește că în spatele acestor crime se afla chiar Goya. Studiind opera maestrului său pentru a-i imita geniul, tânărul ucenic descoperă un secret cumplit și devine deopotrivă victimă și complice într-o țesătură de intrigi și minciuni elaborate, care îi vor pune sub semnul întrebarii întreaga viață.
Motive halucinante, întâmplări incredibile, minți luminate sau nu, minți întunecate de prejudecăți și de frici induse, de groaza de-a nu pica în ghearele inchizitorilor, o atmosferă specifică acelor vremuri. Așa este “Ucenicul lui Goya”.
Ce spun criticii
„Geniu și nebunie. Frumusețe și moarte. Ucenicul lui Goya este un roman puternic, în care atmosfera istorică, redată cu realism, și personajele pline de profunzime ne poartă într-o experiență literară în care prezentul se împletește cu trecutul.” (Tatiana Vanini)
“Povestea celebrului artist Francisco de Goya se împletește cu măiestrie cu enigme tulburătoare. Autoarea ne oferă un thriller uluitor, în care vinovatul crimelor odioase comise la Madrid în 1791 nu este deloc ușor de identificat.” (Thriller Nord)
“Acest roman a fost o lectură idilică. După ce l-am terminat, mă întrebam cum a reușit autorul să preia perfect rolul unui aspirant pictor din secolul al XVIII-lea. Limbajul folosit pentru a descrie operele de artă m-a făcut să cred că ea însăși este pictor, dar nu este cazul. Sara Di Furia își pictează poveștile cu cerneală neagră și nuanțe de emoții, pe paginile imaculate ale unei cărți care abia așteaptă mâna ei.” (Liliana Marchesi, autoare)