Poliţia de Frontieră are un nou sistem de instruire, primii beneficiari fiind peste 150 de cadre didactice din cadrul instituţiei, a declarat, ieri, şeful Serviciului de Formare şi Pregătire Continuă, Mihai Georgescu.
Proiectul Phare "Dezvoltarea resurselor umane ale Poliţiei de Frontieră Română - Faza 2 - Instruire în proiectarea şi dezvoltarea de planuri de învăţământ" a fost implementat în şase şcoli de instruire şi pregătire continuă şi a fost finanţat de Uniunea Europeană, având un buget de peste 300.000 de euro.
Principalul obiectiv al proiectului a fost să sprijine Poliţia de Frontieră Română în dezvoltarea unui nou sistem de instruire bazat pe competenţe, beneficiarii fiind şefii de catedră şi cadrele didactice din instituţie.
Sistemul de instruire bazat pe competenţe a vizat trecerea de la metoda tradiţională de predare la cea bazată pe formarea unor deprinderi specifice prin aplicarea unor metode de predare interactive.
Şeful Serviciului de Formare şi Pregătire Continuă din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră (IGPF), Mihai Georgescu, a declarat, ieri, la închiderea proiectului, că 76 la sută dintre cursanţi au perceput orele de curs ca fiind interactive, interesante, realizate printr-un echilibru între teorie şi practică, în timp ce restul de 24 la sută au apreciat perioada de instruire ca fiind foarte mică.
Mihai Georgescu a precizat că proiectul a cuprins patru sesiuni desfăşurate la Şcoala de la Orşova, un program implementat în cadrul IGPF Bucureşti şi două programe destinate Şcolii de la Iaşi.
Concepte noi de instruire
"Proiectul s-a desfăşurat în trei faze distincte: un prim exerciţiu - expertiză de identificare şi analiză a nevoilor de instruire ale Poliţiei de Frontieră Române, urmat de furnizarea unui program de instruire şi de proiectarea de noi planuri de învăţământ", a declarat un reprezentant al Şcolii de Afaceri Wolverhampton, parteneră a instituţiei.
Principalele rezultate obţinute prin implementarea proiectului finalizat ieri au fost modernizarea conceptelor de instruire, elaborarea programelor de instruire şi a planurilor de învăţământ, acordarea de asistenţă profesorilor şi personalului de conducere din structurile de pregătire şi învăţământ din Poliţia de Frontieră, dar şi realizarea unui schimb de experienţă între personalul IGPF şi cel din instituţiile similare din Marea Britanie, prin efectuarea unei vizite de studii la Universitatea Wolverhampton şi Centrul de pregătire al Poliţiei din Birmingham.
(19 iul 2008, 21:46:50