Actriţa Catherine Zeta-Jones este protagonista unui scurtmetraj cu durata de şapte minute, care promovează brandul de şampon Lux, filmul urmând să ruleze în Asia, la televiziune, în loc de reclame, dar şi în cinematografe, informează site-ul Warc.com.
Scurtmetrajul a fost lansat în China şi Japonia de către compania Unilever, urmând să înlocuiască reclamele clasice difuzate la posturile de televiziune sau în cinematografe.
Recent, reprezentanţii companiei au subliniat, în repetate rânduri, că doresc să se distanţeze de modelul tradiţional de publicitate, ceea ce implică renunţarea la reclamele TV de 30 de secunde, încercând să se apropie mai mult de consumatori şi să joace un rol mai activ pe piaţa mediilor sociale.
Scurtmetrajul, care o are ca protagonistă pe cunoscuta actriţă Catherine Zeta-Jones, a fost produs de agenţia JWT şi se numeşte "Alchemist". Scenariul pentru acest film a fost scris de Jeffrey Caine, care a mai realizat, printre altele, şi scenariul pentru producţia "Prietenie absolută / The Constant Gardener".
Deşi această strategie de marketing a fost utilizată anterior de branduri de lux, precum Chanel sau BMW, Unilever depune eforturi considerabile să ajungă la diferite categorii de public, folosind un scurtmetraj în loc de un spot publicitar.
Potrivit reprezentanţilor Unilever, femeile din Japonia sune expuse, în fiecare lună, la circa 1.000 de reclame. Pe de altă parte, noile tehnologii au schimbat considerabil obiceiurile consumatorilor în China şi Japonia.
Enzo Devoto, vicepreşedinte al departamentului de produse pentru îngrijirea părului al Unilever Asia de Nord şi China, este de părere că "modalităţile de interacţiune cu consumatorii s-au schimbat în considerabil. În aceste circumstanţe, el consideră că filmul este "soluţia perfectă".
Prin film, "nu aducem vedete ale filmului în reclamele noastre, ceea ce fac şi competitorii noştri, ci intrăm în lumea filmelor determinând o apropiere între consumatori şi brand", a mai spus Devoto.