Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 19 mar 2013 - Anul XVIII, nr. 64 (5271)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Motivaţia şi învăţarea

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

 

Motivaţia stă la baza organizării şi funcţionării sistemului personalităţii şi este, în acelaşi timp, o cauză interna a comportamentelor şi acţiunilor orientate spre scop.

Motivaţia şcolară vizează învăţarea, activitatea fundamentală a şcolii. Ca act de conduită învăţarea este motivată, motivele sale putând fi: intrinseci / extrinseci, pozitive / negative, cognitive / motivaţional-afective. Acestea depind de mai mulţi factori: vârsta elevului, capacitatea sa intelectuală, nivelul de ambiţie şi voinţa etc.

Pentru elevii mici funcţionează destul de bine motivaţia extrinsecă, din exterior, deoarece ei nu au încă format un sistem de valori solide, le este mai uşor să se supună unor cerinţe şi chiar unor constrângeri. Cu cât cresc, elevii au nevoie să dezvolte motivaţia intrinsecă, interioară, singura capabilă să imprime conduitei caracter dinamic, direcţional.

Automotivarea este cea mai puternică motivaţie şcolară. Motivele personale dau forţa de muncă necesară. Ele pot fi variate: nevoia de recunoaştere, pasiunea, dorinţa de a şti, de a dobândi respect faţă de sine şi faţă de alţii, demnitatea, viitoarea profesie etc.

Motivaţia pozitivă este productivă indiferent de vârsta elevului. Ea stimulează, încurajează, dezvoltă stima de sine, dorinţa de colaborare şi gustul pentru competiţie. Aprecierile şi recunoaşterile atrag elevul, îi asigură starea de bine care îi dă forţa să persevereze.

În păstrarea motivaţiei pozitive un rol important îl au cadrele didactice. Prin talent şi tact şi prin calitatea actului didactic pot să ţină elevii motivaţi. Îi pot demotiva prin aprecieri incorecte sau prin lipsa acestora, prin activităţi de rutină, plictisitoare.

Părinţii au şi ei un rol covârşitor în formarea, menţinerea şi dezvoltarea motivaţiei pozitive. Aprecierea corectă a copiilor, sprijinul afectiv, modelul personal, ajutorul în momentele de impas pentru a accepta anumite nereuşite şi a merge mai departe, cerinţele realiste sunt doar câteva dintre contribuţiile părinţilor la motivarea pozitivă a copiilor lor.

Motivaţia cognitivă ţine de dorinţa elevului de a cunoaşte, de a aprofunda diferite informaţii, de a lărgi sfera acestora în diferite domenii de interes, mobilizează energiile în vederea obţinerii performanţei.

Motivaţia se creează şi se dezvoltă în cadrul procesului instructiv-educativ, fiind un obiectiv al acestuia. Ea se construieşte individual şi îşi găseşte susţinere în planul afectiv.

Pentru un elev motivat activităţile devin atractive, interesante, un elev motivat se implică activ şi creativ, contribuind la calitatea acestora. Un elev motivat are mai multă energie, trece mai uşor peste provocările inerente, este mai greu de distras, găseşte soluţii pentru a-şi atinge scopurile.

Motivaţia şcolară se conturează treptat, se modelează în funcţie de factorii care o influenţează şi se maturizează în momentul în care copilul are un răspuns personal la întrebarea “De ce învăţ?”.

 

www.problemele-copilului-meu.ro  

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Motivaţia şi învăţarea.
 Vizualizări articol: 3393 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motivaţia şi învăţarea0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei