Zeci de posturi de conducere desființate, direcții care dispar, compartimente noi care apar și servicii care sunt regândite și redimensionate – vântul schimbării face ravagii în cadrul vechilor structuri din Primăria Suceava, care va funcționa după o nouă organigramă de la 1 aprilie 2025.
Prin noua organigramă propusă de primarul Vasile Rîmbu, doar 5% dintre posturile ocupate sunt cu funcții de conducere, față de norma de 8% permisă de lege. Practic, dispar 23 de funcții de conducere, dintre care 17 de șefi servicii, unul de director, unul de director general adjunct și de director adjunct.
Proiectul de hotărâre de 22 de pagini, rezultat din ”necesitatea creării unor structuri (Compartimente, Servicii sau Direcții) cu atribuțiuni bine definite, omogene, ușor de condus, coordonat și controlat, pentru obținerea de rezultate mai bune”, va fi discutat în ședința de miercuri a deliberativului local, cu punere în aplicare din luna aprilie.
Noua organigramă a Primăriei Suceava, care va fi valabilă de la 1 aprilie 2025, cuprinde un total de 790 de posturi, din care 3 demnitari, 26 de funcții publice de conducere, 356 de funcții publice de execuție, 16 funcții contractuale de conducere, 389 de funcții contractuale de execuție.
Cele 42 de funcții de conducere din cadrul Primăriei Suceava sunt: un secretar general de municipiu, un administrator public, un arhitect-șef, 9 directori și 30 de șefi de servicii.
Conform inițiatorului proiectului, primarul Vasile Rîmbu, structura organizatorică și statul de funcții al Primăriei Suceava trebuie supus unui proces de reorganizare din mai multe motive:
· ”Compartimentele funcționale sunt nefiresc de neomogene, cu includerea în compartimente a unor salariați care nu au nici scop, nici obiective, nici misiuni comune sau apropiate”;
· ”Subordonarea unor compartimente în structuri nepotrivite”, ”Structuri de direcție generală extrem de masive, cu funcțiuni și atribuțiuni neomogene, greu de condus și controlat, din cauza activităților care nu au nicio legătură de interfuncționalitate”;
· ”Supradimensionarea unor compartimente în defavoarea altora”.
Vasile Rîmbu se arată nemulțumit de ”numărul excesiv de funcții de conducere într-o structură funcțională, în speță în direcțiile generale, cu costuri mari bugetare, cu management greoi și ineficient, cu distanțare mare de comunicare între conducerea Primăriei și salariați, dar și față de cetățeni, din cauza filtrului excesiv de funcții de conducere, cu un parcurs de foarte multe semnături”, dar, în același timp, de subdimensionarea compartimentului de achiziții publice, ”ceea ce conduce la blocaje repetate”.
Noua organigramă de funcționare a Primăriei Suceava cuprinde și compartimente obligatorii prevăzute de legislație, cum este cazul celui de Guvernanță Corporativă, cu rol de monitorizare a întreprinderilor publice, dar și înființarea unui Corp de Control al Primarului.