O femeie în vârstă de 66 de ani, din municipiul Suceava, a cerut ajutor Poliției municipiului Suceava, reclamând că în urmă cu trei zile a fost înșelată cu suma de 3.843 de lei.
Reclamația a fost depusă vineri, din nou escrocii folosindu-se de aplicația WhatsApp.
Fiind audiată, femeia a relatat că în data de 11 februarie a primit un mesaj scris cu următorul conținut ”Bună mama, telefonul meu este stricat, poți salva numărul ăsta și să îmi dai te rog un mesaj pe whatsapp. Acesta este noul meu număr”.
Femeia nu a avut dubii că mesajul este de la fiică, astfel că a salvat numărul și a început o conversație cu ”fata”.
În scurt timp, ”fiica” i-a transmis că are nevoie să-și cumpere urgent un telefon mobil și i-a solicitat să-i transfere prin virament bancar online suma de 3.843 lei într-un cont indicat.
Din păcate, sexagenara, fără a face o minimă verificare, a urmat indicațiile și a efectuat tranzacția.
Abia pe 13 februarie, când a constatat că toate mesajele primite de la numărul respectiv au fost șterse, femeia a realizat că a fost victima unei infracțiuni de înșelăciune.
Polițiștii au deschis un dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ”înșelăciune”, cu prejudiciul amintit.
Inspectoratul de Poliție Județean Suceava a reiterat, în urma acestui nou caz de înșelăciune, următorul mesaj de avertizare:
”Această metodă de înșelătorie implică persoane cu intenții rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanți ai unor instituții. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-ați primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o <eroare tehnică> sau <necesitatea urgentă de ajutor>). După ce le furnizați codul, aceștia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp și îl pot utiliza pentru a înșela alte persoane sau pentru alte scopuri”.