De la începutul acestei săptămâni s-a dat startul efectiv pentru proiectarea noului pod peste râul Siret de pe DN 29A Suceava – Dorohoi, de la Zvoriștea, practic de la limita județelor Suceava și Botoșani.
12 luni este termenul pentru realizarea proiectului noului pod, finanțarea fiind asigurată.
După proiectare, de la debutul lui 2026, ar trebui să înceapă construcția efectivă a noului pod. 24 de luni este termenul din contact, pentru realizarea noului pod. Așadar, în trei ani de zile pe acest drum național ar trebui să se circule pe noul pod.
Având în vedere că este vorba de un contract de 43 de milioane de lei din fonduri europene, acest proiect nu ar trebui să bată pasul pe loc ori să se prelungească.
Ca parte a proiectului, actualul pod, din 1933, va fi demolat. Podul vechi de 92 de ani nu a fost niciodată reabilitat capital și se află într-o stare tehnică foarte precară.
O expertiză tehnică a arătat că podul se încadrează în clasa tehnică corespunzătoare unei ”stări tehnice critice, podul nu asigură condiții minime de siguranța circulației” și se recomandă executarea unui pod nou.
Așa s-a reușit și obținerea finanțării pentru noul pod.
În momentul de față, se circulă încă pe podul vechi din 1933, dar cu restricții, intermitent.
La licitația lansată în martie 2024, a fost declarată câștigătoare Asocierea Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions, cu o ofertă de 43,5 de milioane lei. Este o asociere care cuprinde un total de 12 firme, o asociere considerată foarte serioasă de cei din domeniu.
De la demolarea podului actual și până la execuția podului nou se va circula pe o variantă provizorie.
Traficul rutier va fi asigurat prin construirea unei variante provizorii, în aval de podul existent, în lungime totală de 340 m. Traseul provizoriu de circulație va traversa râul Siret prin intermediul unui pod cu lungimea de 90 m și lățimea părții carosabile de cinci metri.
Suprastructura podului provizoriu va fi alcătuită dintr-un tablier mixt pe grinzi din oțel, în conlucrare cu placa de beton.