joi, 23 ian 2025 - Anul XXX, nr. 18 (8853)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9768 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7609 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Proiect important

A început proiectarea noului pod de pe drumul Suceava - Dorohoi. La anul, pe vremea asta, ar trebui să înceapă construcția efectivă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

De la începutul acestei săptămâni s-a dat startul efectiv pentru proiectarea  noului pod peste râul Siret de pe DN 29A Suceava – Dorohoi, de la Zvoriștea, practic de la limita județelor Suceava și Botoșani.

12 luni este termenul pentru realizarea proiectului noului pod, finanțarea fiind asigurată.

După proiectare, de la debutul lui 2026, ar trebui să înceapă construcția efectivă a noului pod. 24 de luni este termenul din contact, pentru realizarea noului pod. Așadar, în trei ani de zile pe acest drum național ar trebui să se circule pe noul pod.

Având în vedere că este vorba de un contract de 43 de milioane de lei din fonduri europene, acest proiect nu ar trebui să bată pasul pe loc ori să se prelungească.

Ca parte a proiectului, actualul pod, din 1933, va fi demolat. Podul vechi de 92 de ani nu a fost niciodată reabilitat capital și se află într-o stare tehnică foarte precară.

O expertiză tehnică a arătat că podul se încadrează în clasa tehnică corespunzătoare unei ”stări tehnice critice, podul nu asigură condiții minime de siguranța circulației” și se recomandă executarea unui pod nou.

Așa s-a reușit și obținerea finanțării pentru noul pod.

În momentul de față, se circulă încă pe podul vechi din 1933, dar cu restricții, intermitent.

La licitația lansată în martie 2024, a fost declarată câștigătoare Asocierea Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions, cu o ofertă de 43,5 de milioane lei. Este o asociere care cuprinde un total de 12 firme, o asociere considerată foarte serioasă de cei din domeniu.

De la demolarea podului actual și până la execuția podului nou se va circula pe o variantă provizorie.

Traficul rutier va fi asigurat prin construirea unei variante provizorii, în aval de podul existent, în lungime totală de 340 m. Traseul provizoriu de circulație va traversa râul Siret prin intermediul unui pod cu lungimea de 90 m și lățimea părții carosabile de cinci metri.

Suprastructura podului provizoriu va fi alcătuită dintr-un tablier mixt pe grinzi din oțel, în conlucrare cu placa de beton.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului A început proiectarea noului pod de pe drumul Suceava - Dorohoi. La anul, pe vremea asta, ar trebui să înceapă construcția efectivă.
 Vizualizări articol: 268 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A început proiectarea noului pod de pe drumul Suceava - Dorohoi. La anul, pe vremea asta, ar trebui să înceapă construcția efectivă0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Monitorul doreşte ca acest site să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ.
Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătura cu textul.
4. Username-ul să nu fie nume de personalităţi ale vieţii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greşeli, incoerenţă, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menţionate mai sus va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinţă interdicţia accesului la această facilitate a site-ului.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei