Ordonanța ”Trenuleț” a impus reduceri mari de cheltuieli și la CFR Călători, iar de la conducerea centrală s-a cerut tuturor regionalelor să reducă din trenurile locale Regio, fostele trenuri personale.
Din păcate, veștile nu sunt deloc bune nici pentru Suceava.
Trenurile au fost anulate practic de la o zi la alta, iar cele mai afectate sunt rutele secundare, acolo unde nu există și trenurile InterRegio.
De asemenea, sunt anulate multe trenuri de navetă, pe ruta Suceava - Pașcani și retur.
De luni, 20 ianuarie, pe ruta Suceava – Putna rămân doar două perechi de trenuri pe zi.
În noua formulă de mers, un călător va putea pleca cel mai repede din Suceava spre Putna abia după ora 13:00. Așadar, transportul pe calea ferată rămâne viabil doar pentru cei care vin de la Putna și de la Rădăuți spre Suceava.
Tot numai două perechi de trenuri mai rămân și pe ruta Suceava – Cacica.
Nici trenurile Regio Suceava – Câmpulung Moldovenesc și retur nu mai apar deloc în mersul trenurilor, nici măcar în timpul săptămânii, din data de 20 ianuarie.
Lista mai cuprinde anularea unui tren Regio de la Bacău la Suceava Nord.
Lista completă de anulări este afișată în Gara Suceava și în fotografia atașată acestui articol.
Asociația Calea Ferată Dornești - Putna a tras deja un semnal de alarmă și a avertizat că doar două trenuri pe zi, pe ruta Suceava – Putna, reprezintă foarte puțin. Asta mai ales pe o rută pe care este vizibil că sunt călători, iar uneori capacitatea de transport a depășit chiar și cele două automotoare care circulă pe această rută.
Călătorii sunt deja nemulțumiți și atrag atenția că transportul auto este aproape dublu ca preț, iar lipsa trenurilor timp ore întregi va deschide drumul spre noi creșteri de preț.
În cazul trenurilor de la Câmpulung la Suceava, și acestea erau folosite de navetiști sau elevi, însă pe acest segment rămân totuși celelalte trenuri, cele de lung parcurs și cele Regio Suceava – Ilva Mică.
Reducerile de trenuri nu lovesc, din fericire, cel puțin deocamdată, și în trenurile de lung parcurs.
După cum au scris și colegii de la Club Feroviar, aceste reduceri de trenuri sunt impuse pentru reducerea cheltuielilor companiei, care vrea să plătească cât mai rar ore suplimentare personalului și să reducă costurile generale. Noțiunea de serviciu public de transport, care nu ține cont prioritar de profitabilitate, trece în mod clar în plan secund.