În 2012, pe când avea doar 22 de ani, Ionuț-Vichentie Ilisoi, împreună cu părintele Lucian Tablan Popescu, a înființat o corală, fără să aibă cea mai mică garanție că va reuși, într-un domeniu în care profesionalismul este la cote maxime în România. Corala, numită „Ciprian Porumbescu”, a reușit în timp să fie recunoscută și apreciată la nivel mondial, în 2023 obținând, la Jocurile Mondiale Corale din Coreea de Sud, două medalii de aur, o premieră pentru un cor mixt din România. De ceva ani buni, Ionuț-Vichentie Ilisoi se ocupă singur de Corala ”Ciprian Porumbescu”, care funcționează în cadrul unei asociații private, Asociația Sing Bucovina, al cărei președinte este.
Performanțele pe care le-a obținut cu Corala ”Ciprian Porumbescu” i-au adus o notorietate în acest domeniu. Iar datorită și acestei notorietăți a reușit să adune anul trecut, la Suceava, sute de artiști de marcă, în cadrul unui eveniment de excepție, SymphOpera Fest.
SymphOpera Fest a fost o manifestare în premieră pentru România, iar realizarea ei a avut la bază ideea a trei prieteni: Ionuț-Vichentie Ilisoi (CEO director executiv), Alexandra Magazin (director artistic) și Alexandru Semeniuc (secretar artistic). Un eveniment care se va repeta și în anul 2025, tot în Săptămâna Luminată, așa cum ne-a declarat Ionuț-Vichentie Ilisoi.
Invitat la podcastul „Interviurile Monitorul”, pe care îl puteți urmări pesite-ul „Monitorului de Suceava”, dar și pe canalul de YouTube și pe pagina de Facebook ale ziarului nostru, Ionuț-Vichentie Ilisoi ne-a povestit despre cum a ajuns el, un absolvent de automatizări și ingineria sistemelor, să conducă și să cânte într-un grup coral, cum au fost începuturile Coralei ”Ciprian Porumbescu” și cum a ajuns grupul să susțină peste 250 de spectacole în străinătate și peste 100 în România.
Tot din acest podcast puteți afla povestea câștigării medaliilor de aur la Jocurile Mondiale Corale din Coreea de Sud, care a fost întrebarea pe care și-a pus-o după ce a câștigat medaliile de aur la Seul, dar și care este explicația faptului că numărul concertelor susținut în străinătate este mai mare decât al celor susținute în țară.