Un amplu proiect educațional se află în derulare la Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava, captând în dezvoltarea sa personalități și energii importante. Derulat pe un parcurs îndelungat, proiectul intitulat ”Cultivarea stimei de sine la studenți. Strategii și politici organizaționale pentru succesul academic (CSSS) (cod: PROIECT CNFIS-FDI-2024-F-0263) va finaliza primele activități în cursul lunii noiembrie, urmând ca pe parcursul lunii decembrie să aibă loc întâlniri, conferințe și traininguri legate de tema aleasă. Sursa de finanțare a dezvoltării acestui proiect o constituie fondurile pentru dezvoltare instituțională Domeniul 5: Îmbunătățirea calității activității didactice, inclusiv a respectării deontologiei și eticii academice.
Scopul proiectului este cultivarea stimei de sine la studenți în vederea facilitării adaptării profesionale, stării de bine și performanțelor academice, prin dezvoltarea competențelor psihopedagogice ale cadrelor didactice în direcția creșterii abilităților de comunicare și relaționare pozitivă. S-a urmărit astfel creșterea sensibilității etice în actul didactic, cercetarea științifică în rândul personalului didactic și al studenților.
Obiectivul general al implementării proiectului îl reprezintădezvoltarea competențelor psihopedagogice și de cercetare prin dezvoltarea abilităților de comunicare pedagogică, dezvoltare personală, prin dezvoltarea capacității de relaționare pozitivă în direcția promovării abordărilor centrate pe student, a sănătății mintale și ameliorării sensibilității etice a cadrelor didactice.
O prezentare succintă a activităților cuprinse în derularea proiectului ar demara cu
elaborarea unui program de dezvoltare a abilităților de relaționare eficientă adresat cadrelor didactice, în vederea creșterii adaptării profesionale, a stimei de sine și performanțelor academice ale studenților, în baza analizelor activităților de predare-evaluare. Anul acesta este vizată implementarea acestuia în jumătate dintre facultățile USV prin intermediul organizării a 5 sesiuni de treining. O altă importantă activitate a proiectului este legată de acordarea de sprijin pentru perfecționarea a 9 cadre didactice aflate la începutul carierei (doctoranzi, asistenți) pentru participarea la conferințe, școli de vară, programe de schimburi academice sau perfecționare. De asemenea, într-o inițiativă mai rar întâlnită în mediul universitar, o importantă activitate a proiectului a constat din organizarea a 6 lecții deschise în care colegii de facultate sau din domeniul de interes au ocazia să observe bune practici în abordarea actului didactic în cadrul unor lecții demonstrative.