Autoritățile locale au început marți seară demontarea panourilor publicitare care au fost amplasate fără vreun aviz de la Primăria Suceava.
Primele reclame care au dispărut sunt de la ieșirea din municipiul Suceava, de la Lidl până la podul Șcheia, pe partea dreaptă, dar și la Kaufland Burdujeni.
Primarul Vasile Rîmbu a precizat că va fi o operațiune de durată și se va lucra mai mult pe timp de noapte, pentru a nu afecta traficul rutier.
”Proprietarii panourilor amplasate fără autorizație de la primărie au două variante. Fie acceptă situația, fie vin și plătesc la primărie și nu în alte buzunare, și mă refer aici la cei care au contracte. Dar sunt și care au amplasat aceste panouri publicitare în mod ilegal, iar în cazul acestora situația se complică. Este o operațiune de lungă durată și la o primă vedere cred că vorbim de sute de astfel de reclame montate fără nicio bază legală, operațiune prin care bugetul local a fost prejudiciat”, a menționat Vasile Rîmbu.
Prețurile pentru închirierea de spațiu publicitar au fost stabilite printr-o hotărâre de Consiliu Local mai veche, iar tarifele depind de zonă, de amplasament și de mărime.
Aceste taxe nici măcar nu sunt de speriat. De exemplu, în cazul unui afișaj în locul unde persoana derulează o activitate economică tariful este 47 lei/mp/an, iar când vine vorba de un alt afișaj, panou sau oricare altă structură de afișaj tariful este de 34 lei/mp/an.
Rămâne de văzut la finalul acestei acțiuni câte panouri publicitare erau amplasate pe întreg teritoriul municipiului Suceava și care este suma totală cu care bugetul local a fost prejudiciat.