Noua conducere administrativă a Sucevei a demarat procedura de inventariere a domeniului public și privat al municipiului reședință de județ. Scopul este de a avea o imagine clară a ceea ce poate fi folosit pentru a dezvolta servicii sau lucrări publice, la ce obiective s-ar putea face parteneriate public-private, dar și pentru a identifica noi surse de venit.
Necesitatea acestei inventarieri a fost explicată de administratorul public al municipiului Suceava, Irina Vasilciuc:
”Dorim să mai căutăm câteva surse de venit. Pentru aceasta am început procedura de inventariere a domeniului public și privat al municipiului Suceava. E o himeră să spunem că sfârșitul acestui an va rezolva această problemă. Dar ne propunem ca atunci când vom fi clarificați cu ceea ce înseamnă domeniul public și privat al Sucevei, care poate fi folosit pentru a dezvolta servicii publice sau lucrări publice sau pentru a face obiective care să deservească cetățenii municipiului, în parteneriat cu agenții economici, să punem bazele unui parteneriat public privat real”.
City-managerul Sucevei își propune să demonstreze că legislația de parteneriat public-privat, care este funcțională în județ și în țară, va fi aplicată în mod concret și în municipiu, din 2025.
Dar pentru asta este necesară mai întâi finalizarea procedurii de inventariere a domeniului public și privat, care oferă o imagine clară a disponibilităților din teren.