Un interesant proiect educațional care atrage atenția asupra fenomenului ”bullying”, dar vine și cu practici de recunoaștere, prevenire și combatere a acestuia, se desfășoară la Grădinița cu Program Normal Obcini.
O parte dintre activitățile cuprinse în program sub titulatura "Învăț să fiu un prieten bun" au inclus teatru de păpuși, exerciții pentru calmare și confort emoțional, cântece, poezii și dans, dar și ateliere de lucru.
Copiii din grupele mijlocii au vizionat piesa de teatru "Puișorul îngâmfat", au discutat despre prieteni și au învățat tehnici de control emoțional și modalități de gestionare pozitivă a conflictelor.
”Prin jocuri interactive și exemple concrete de activități constructive, copiii învață cum să prevină bullyingul din relațiile cu cei din jur. Fenomenul de bullying este din ce în ce mai întâlnit în școlile noastre și poate deveni o problemă pentru mulți copii, a căror bunăstare emoțională, funcționare socială și reușită academică poate scădea din acest motiv.
În ultimii ani s-a acordat o atenție sporită problemei agresivității în școli și necesității unor strategii pentru a interveni și a o opri. Rădăcinile bullyingului se formează încă de la grădiniță și necesită intervenție imediată din partea educatorilor și părinților, pentru a nu deveni un fenomen care se generalizează”, explică coordonatorii proiectului, directorul GPN Obcini, prof. Maria Todereanu, și prof. Otilia Ramona Anghelescu, consilier școlar CJRAE.
Coordonator al activităților demonstrative a fost prof. Alexandra Blîndu.
Proiectul, ajuns la a III-a ediție, a devenit internațional, prin implicarea cadrelor didactice de la Grădinița ”Ghiocel” din Republica Moldova și a Grădiniței ”Cheița Minunată” din Ostrița (Cernăuți) - Ucraina.
Autoarele proiectului promovează o cultură de gestionare a bullyingului ce se bazează pe cercetare, dar se fundamentează pe cunoștințele, experiența și bunele intenții ale personalului didactic, ale părinților și ale elevilor implicați.