În perioada 23-27 septembrie 2024, șapte profesori, Silvana Laiso, Carmela Deleo, Pedro José Martínez García, Remedios Marian Bartolomé Sánchez, Fernando Martínez Reymundo, Gürsel Kaya, Aykut Eiști și nouă elevi, Domenico Seccia, Andrea Amato, Vittoria Pugliese, Berta Martínez Molina, Valeria Escolano Ricarte, Samya El Friti, Beren Hira Gurbetoğlu, Elay Çalişkan, Ayşe Beren Atay, din Italia, Spania și Turcia, au participat la activități Erasmus în cadrul celei de-a treia întâlniri de proiect Making new friends, sub egida proiectului Erasmus+ Stop Bullying Through Inclusion Games(KA210-SCH 2023-1-IT02-KA210-000160353), alături de echipa de proiect Erasmus din România, coordonată de prof. înv. primar Mazilu Mirela, la Școala Gimnazială nr. 4 Suceava.
Scopul întâlnirii a fost dezvoltarea competențelor digitale atât pentru profesori, cât și pentru elevi, îmbunătățirea competențelor de comunicare în limba engleză și cultivarea valorilor democrație, respect, toleranță, diversitate și interculturalitate.
Activitățile au debutat cu ceremonia de deschidere, prin imnurile țărilor participante și discursurile de bun venit susținute de directoarea școlii, prof. dr. Terec-Vlad Loredana, directorul adjunct prof. dr. Ciupu Mariana, inspectorul școlar general adjunct prof. Matei Gabriel, inspectorul școlar pentru învățământ special Manolache Ciprian, de la Inspectoratul Școlar Județean Suceava și directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Suceava, Nichitean Adriana. Elevii școlii gazdă au prezentat un program artistic tradițional, apoi toți elevii și profesorii au participat la ore de curs în care au fost integrate instrumente și resurse digitale: Educație civică, susținută de prof. înv. primar Voroniuc Oltița, Limba și literatura română, susținută de prof. înv. primar Andronic Diana, Matematică, susținută de prof. înv. primar Vișinari Maria și Limba engleză, susținută de prof. Hudema Cătălina. Profesorii și elevii au urmărit prezentarea video a lecțiilor cu jocurile de incluziune a fiecărei școli partenere, pregătite înainte de vizită.
Participanții Erasmus au luat parte la jocuri de incluziune în aer liber în Parcul Tătărași și la o activitate iTreasure Hunt, sub îndrumarea consilierului școlar, Întorsură Ramona, alături de voluntari de la Colegiul Național Ștefan cel Mare Suceava. Elevii au folosit coduri QR, au rezolvat ghicitori pentru a descoperi comorile orașului și au încărcat pe Cloud dovezi ale descoperirilor lor.
Elevii au aflat despre roboți și despre programarea microbiților în Laboratorul de TIC, sub îndrumarea prof. înv. primar Miron Cătălina și a elevilor voluntari de la Colegiul Național Ștefan cel Mare Suceava. Au organizat un atelier de jocuri incluzive folosind instrumente web 2.0, au creat o carte electronică folosind Story Jumper și au lucrat cu Word Cloud și Scratch.
Au urmat o serie de activități cultural-turistice: vizite la Muzeul Ouălor din Vama, unde au fost întâmpinați de Letiția Orsivschi, meșteșugar tradițional local, la Muzeul Păpușilor, la Mănăstirea Voroneţ, la Târgul de Artizanat Tradiţional, la Adventure Park din Gura Humorului, Muzeul Satului Bucovinei și Cetatea Suceava.
Întâlnirea de proiect s-a încheiat cu Ziua Europeană a Sportului în Școli, coordonată de profesorii de educație fizică și sport de la Școala Gimnazială nr. 4 Suceava și de Bucovina Dance Studio, care au organizat un flash mob și o mulțime de jocuri incluzive la care au participat elevii. A urmat ceremonia de închidere și înmânare a certificatelor de participare tuturor participanților la proiect.
A fost o întâlnire Erasmus interesantă care a contribuit la dezvoltarea dimensiunii europene a educației și a interculturalității.