Asociația Institutul Bucovina a distribuit peste 80 de ghiozdane și rechizite școlare copiilor din cătunul Țâmpoceni, comuna Păltinoasa, în cadrul campaniei „Școală pentru toți”.
Această campanie este organizată anual, din 2014, de către Asociația Institutul Bucovina, campanie care a fost demarată în parteneriat cu Centrul de Advocacy și Drepturile Omului CADO, prin care se promovează incluziunea și egalitatea de șanse în educație, asigurându-se că toți elevii, indiferent de situația lor socială, economică sau culturală, au acces la educație de calitate.
Anul acesta, după cum a explicat Petru-Vasile Gafiuc, președintele Asociației Institutul Bucovina,campania a avut drept scop acordarea de sprijin direct pentru 80 de copii din comunitatea Țâmpoceni, care au primit ghiozdane și rechizite școlare prin aportul asociațiilor partenere EDU MAX, Te Aud România și Fundația Umanitară ASSIST.
„Chiar dacă în prezent administrația publică locală are în construcție o clădire destinată școlii și se încearcă investiții pentru apă curentă, una dintre provocările majore cu care se confruntă copiii din cătunul Țâmpoceni, pe lângă lipsa infrastructurii educaționale adecvate, este și sărăcia severă. Aici nu există o școală funcțională, biserică, dispensar sau altă clădire publică care să poată găzdui activități educaționale sau sociale. Pentru a urma cursurile școlare gimnaziale, copiii trebuie să se deplaseze în satul vecin, Capu Codrului, aflat la aproximativ 3 kilometri distanță. Deși școala din Capu Codrului a pus la dispoziție un microbuz școlar, acesta poate transporta doar copiii preșcolari și pe cei din ciclul primar. În perioada de iarnă, accesul la școală devine și mai dificil, subliniind nevoia urgentă pentru un al doilea microbuz care să asigure transportul copiilor din clasele V-VIII”, au explicat organizatorii campaniei.
„O școală incluzivă pentru toți”
Încă din anul 2022, Asociația Institutul Bucovina organizează, cu sprijinul voluntarilor, activități educaționale și remediale în comunitate, în cămăruțe închiriate, pentru a menține interesul copiilor pentru educație și frecventarea școlii. Printre activitățile educaționale estivale desfășurate anul acesta se numără: activități de protecție a mediului prin ecologizarea comunității, unde copiii au participat la acțiuni de curățenie, învățând despre importanța protejării mediului înconjurător; activități creative în cadrul unui atelier de confecționare de genți și portofele, precum și activități artistice de colorare; educație pentru igienă personală, unde au fost distribuite și kit-uri de igienă personală, iar copiii au învățat denumirile obiectelor de igienă și în limba engleză; activități de educație plastică prin desen și lectură, unde copiii au desenat scene din vacanța de vară și au citit texte care promovează valori precum răbdarea și dragostea pentru învățătură; sport și activități recreative, cu exerciții de energizare, jocuri cu mingea și drumeții pentru recunoașterea plantelor medicinale; atelier de mozaic și crearea de colaje și buchete de flori; comunicare în limbă engleză prin exerciții de colorare și completare de rebusuri, ajutându-i pe copii să învețe vocabularul referitor la fructe, legume și părțile corpului; cunoașterea bunelormaniere prin activități educative și jocuri prin care copiii au exersat bunele maniere; activități de premiere și recunoaștere unde au fost acordate diplome și premii pentru rezultatele obținute în cadrul programului „O școală incluzivă pentru toți”; multe exerciții remediale de scriere și citire, prin sesiuni de exersare a scrisului și cititului, cu focus pe limba română și matematică, dar și pe asimilarea cunoștințelor de utilizare calculator, geografie, istorie și limba engleză.
„Una dintre cele mai importante acțiuni desfășurate după încheierea activităților estivale a fost distribuirea de ghiozdane complet echipate cu rechizite școlare esențiale. În luna septembrie 2024, peste 80 de copii din cătunul Țâmpoceni au primit ghiozdane echipate pentru a începe noul an școlar în condiții favorabile. Această inițiativă a avut drept scop reducerea obstacolelor materiale care ar putea împiedica accesul la educație și a reprezentat un sprijin semnificativ pentru acești copii”, a completat Petru-Vasile Gafiuc.