În comuna Preutești se lucrează intens la betonarea unor drumuri din cinci localități. Este vorba despre un proiect derulat prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”.
Valoarea acestui proiect este de 14,5 milioane de lei (aproape 3 milioane de euro), iar potrivit primarului Ion Vasiliu se vor betona 9,52 kilometri de drumuri în cinci sate ale comunei, respectiv Arghira, Basarabi, Preutești, Huși și Leucușești.
”Un tronson din cele 17 care sunt prinse în proiectul de modernizare a drumurilor din comună a fost deja finalizat și se lucrează la al doilea. Am optat pentru varianta cu beton pentru că la acest tip de lucrare garanția este de 30 de ani.
Avem drumuri betonate de acum 16 ani și până în prezent nu au nici o fisură. Termenul de implementare a acestui proiect este 2026, dar cum lucrăm cu o firmă de construcții extrem de serioasă am convingerea că totul se va finaliza mai repede”, a arătat primarul Ion Vasiliu.
La finalul acestor lucrări, procentul de drumuri modernizate din comuna Preutești, fie prin betonare, fie prin asfaltare, va crește de la 48% la 75%.
Lucrările din satul Arghira
În satul Arghira sunt trei tronsoane. Primul este în lungime de 768 de metri și se află în zona denumită ”Satul vechi”, iar suplimentar vor fi betonate și trei drumuri laterale, fiecare pe câte 25 de metri. În plus, va fi amenajată și o parcare pentru 12 autovehicule în zona unui pârâu.
Tronsonul al doilea din Arghira este continuarea drumului betonat din zona școlii, popular denumită ”Drumul vechi”, pe o lungime de 1.040 de metri, de la familia Prisăcaru Gheorghe până la familia Alexandru Dorin.
La capătul acestui drum vor fi amenajate o intersecție și o parcare pentru 10 autovehicule. Al treilea tronson are 448 metri lungime și va fi în continuarea tronsonului doi, până la intersecția cu familia Iacobuț.
Unde se execută lucrări în satul Basarabi
În satul Basarabi, primul tronson va avea 942 de metri, în zona denumită popular ”Vlădești”, unde sunt circa 40 de gospodării, de la drumul județean până la familia Popa Andrei, plus alte trei drumuri laterale ce urmează să fie amenajate.
Tronsonul numărul doi din satul Basarabi, denumit ”Onania”, face legătura între acest sat și Preutești, pe o lungime de 1.235 de metri. La capăt se află biserica ortodoxă, iar pe același traseu este și biserica pe stil vechi din Basarabi, care se adresează unui număr mare de credincioși. Acest tronson face joncțiunea cu un drum betonat în 2014, astfel încât tot traseul va fi modernizat.
Alt tronson din satul Basarabi are trei direcții, care configurează zona centrală. Unul are o lungime de 585 de metri și pleacă de la intersecția școlii din Basarabi până la familia Trîș Viorel, spre Preutești. Un alt tronson are 533 de metri, drumul din mijlocul satului, care pleacă din intersecția Școlii Basarabi până în intersecția cu zona denumită popular ”Sturzu”.
Tot în satul Basarabi, pe o lungime de 382 de metri, se află un drum spre satul Arghira, până la familia Întorsură Neculai. Și tot aici, drumul căruia i se spune popular ”Spre Țărnuică” va fi betonat pe o lungime de 250 de metri.
Ultimul tronson din satul Basarabi are o lungime de 624 de metri, cunoscut sub denumirea de ”Gloduri hotar”, este drumul care separă acest sat de Preutești.
Ce drumuri vor fi betonate în Preutești, Huși și Leucușești
În Preutești, primul tronson are 928 de metri și pleacă din drumul ”Gloduri hotar” și iese în drumul județean, în zona stației CFR. Al doilea tronson din Preutești este situat la intrarea în sat, dinspre Fălticeni, pe o lungime de 402 metri. Denumirea populară este ”Satul nou”, iar în nomenclatorul actual este strada Primăverii. Al treilea tronson va fi betonat pe o lungime de 379 de metri.
În satul Huși, prin PNDL 2 au fost reabilitate drumuri pe o lungime de circa 3 kilometri, iar acum urmează alte două tronsoane. Primul pleacă din drumul județean și are o lungime de 223 de metri, în zona numită ”Ionescu”, iar al doilea pleacă din drumul modernizat anterior, denumit zona Casei Parohiale Huși, și are o lungime de 228 de metri.
Satul Leucușești are un specific aparte, cu trei intrări, dinspre DJ 208B, modernizat integral până în zona centrală prin PNDL 2, dinspre Antilești și dinspre Vadu Moldovei, prin zona Fundoaia.
Prin proiectele anterioare au fost modernizați circa 5 kilometri de drumuri, dar acum vom continua cu un nou tronson de 605 metri, căruia popular i se spune ”Horaiț” și care merge spre Schitul Vasile cel Mare. Prin finalizarea acestui proiect, 80% din drumurile din satul Leucușești vor fi modernizate.