Noul an școlar a adus o creștere însemnată și cu siguranță neașteptată a numărului de elevi din școlile sucevene.
Sunt 152 de clase formate în plus față de estimările autorităților, față de planurile de școlarizare propuse pentru acest an școlar.
La un calcul simplu, cele 152 de clase înseamnă undeva la 3.000 de elevi și preșcolari „în plus” față de cifrele preconizate, creștere care vine cu o serie de aspecte problematice pentru managerii școlari și nu numai.
Lipsa cadrelor didactice, a personalului didactic auxiliar și nedidactic, care să gestioneze multele clase suplimentare, este principala problemă cu care directorii se confruntă.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean, prof. Cezar Anuței, instituția a înaintat către Ministerul Educației o cerere de suplimentare de norme.
Au fost solicitate 402 norme la nivelul județului, dintre care 329 de cadre didactice, 32 pentru personal auxiliar, 41 nedidactic.
Răspunsul de la Ministerul Educației încă nu a venit, iar directorii de școli încă așteaptă posturile solicitate.
În schimb, un prim pas a fost făcut săptămâna trecută, când Guvernul a aprobat hotărârea privind suplimentarea cu 7.800 a numărului de posturi din învăţământul preuniversitar, la nivel național.
"A fost aprobată hotărârea de Guvern prin care sunt alocate sistemului de educaţie 7.800 de posturi în plus. Astfel, numărul de posturi din sistemul de educaţie trece de 300.000 de posturi", a precizat Ligia Deca, ministrul Educației.
Ea a arătat că în această suplimentare intră şi posturile de profesori de sprijin pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale, logopezi, profesori pentru şcoala din spital sau pentru şcoala la domiciliu.
"În aceeaşi măsură, avem nevoie să asigurăm şi personal didactic auxiliar şi personal administrativ. De exemplu, avem nevoie să asigurăm informaticieni care să sprijine activitatea acelor 1.435 de laboratoare inteligente finanţate prin intermediul PNRR. Şcolile au început deja să primească echipamentele pentru aceste laboratoare", a mai explicat Ligia Deca.
Din cele 7.800 de posturi suplimentare, peste 5.600 sunt posturi didactice de predare şi 2.200 sunt auxiliare şi administrative.
Urmează distribuirea acestor posturi către inspectoratele județene și, în final, către unitățile cu deficit.