Via Transilvanica, drumul de 1.400 de km care unește Putna de Drobeta-Turnu Severin, a fost promovat marți seara în Times Square din New York, una dintre cele mai mari piețe publice din lume.
„Aseară am avut doar câteva minute de glorie într-una dintre cele mai mari piețe publice din lume, dar ne-am bucurat foarte tare pentru că știm că nu sunt foarte multe ocaziile în care un brand din România e inclus alături de unele dintre cele mai mari companii din lume.
Așa că fără modestie credem că Via Transilvanica, proiectul nostru care de curând a apărut în lista revistei Time, ce prezintă cele mai frumoase locuri din lume de vizitat în 2024, e singurul ambasador al țării noastre demn de o apariție atât de spectaculoasă”, este transmis într-o postare de pe Facebook a paginii Via Transilvanica.
Imaginea care ilustrează o secvență din Via Transilvanica a fost proiectată pe turnul Nasdaq din Times Square, un punct central al pieței.
Reamintim că Via Transilvanica, drumul care taie România în două, a fost inclus recent de revista americană Time în topul celor 100 de destinații extraordinare din lume pe care merită să le vizitezi în anul 2024.
De asemenea, traseul Via Transilvanica a apărut în lista anuală “World’s Greatest Places” realizată de Time.
Via Transilvanica este primul traseu de lungă distanță din România, proiectul fiind inițiat de Asociația Tăşuleasa Social, condusă de Alin Ușeriu.
Traseul începe din fața Mănăstirii Putna, se încheie la Dunăre, la Drobeta-Turnu Severin, și trece prin 10 județe: Suceava, Bistrița-Năsăud, Mureș, Harghita, Brașov, Sibiu, Alba, Hunedoara, Caraș-Severin, Mehedinți.
Proiectul Via Transilvanica este unic în România și pune în valoare zestrea cultural-istorică a locurilor și a celor 400 de comunități din zona pe care o străbate și își propune să sprijine turismul pe îndelete și antreprenoriatul rural, tradițional românesc.