Cea de-a doua etapă de admitere a oferit statutul de licean unui număr de 66 de absolvenți de gimnaziu, 39 dintre aceștia strecurându-se în rândul liceenilor fără a trece măcar prin examenul de evaluare națională.
Metodologia permite ca elevii de clasa a VIII-a care nu au trecut prin probele evaluării naționale să dobândească statutul de licean, exact ca oricare coleg care și-a dat interesul și a învățat pentru această testare de la final de gimnaziu.
Aceștia au intrat la liceu doar pe baza unui dosar de înscriere, respectiv cu media anilor din clasele V-VIII, între 6,05 și 8,58, în acest caz.
Pentru următorii patru ani au ales Colegiul Tehnic ”Al. I. Cuza” Suceava, Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni, Colegiul „Al. cel Bun” Gura Humorului, Liceul „Vasile Cocea” Moldovița, licee care au rămas cu locuri libere după repartizarea computerizată din această vară.
Totuși, chiar și în a doua sesiune de repartizare la liceu, prioritate au avut cei care au susținut evaluarea națională.
Sunt 27 de elevi în această situație, cei mai mulți cu medii de admitere mai mult decât modeste, între 3,32 și 6,70. Sunt 7 candidați cu medii de admitere sub 4 și 10 candidați cu medii între 4 și 5.
Cel mai probabil, cei 27 de elevi rămași nerepartizați în prima etapă nu au completat fișele de admitere cu opțiuni realiste sau fie acestea au fost insuficiente. La fel, aceștia au putut ocupa doar unul dintre locurile rămase libere după finalizarea primei etape de admitere, din iulie.
Pentru acești elevi cu rezultate slabe, școala profesională nu a fost o opțiune, din moment ce metodologia le permite admiterea în învățământul liceal fie pe baza mediilor din gimnaziu, în cazul unora, fie cu medii foarte mici, sub 5, în cazul altora.