Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni este beneficiarul celui de-al treilea an de acreditare pentru proiecte Erasmus+, Acțiunea cheie 1, mobilități ale personalului didactic în domeniul Educației școlare, în noua generație de proiecte educaționale Erasmus+ 2021-2027, finanțată prin fonduri europene.
Această acreditare în domeniul educației școlare se referă la o serie de mobilități de învățare pentru personalul didactic de predare, prin care vor fi îmbunătățite competențele de predare și evaluare în anumite domenii educaționale, lucru care va conduce implicit la creșterea calității demersurilor didactice furnizate, precum și la dezvoltarea capacității instituționale de gestionare de proiecte europene ale colegiului.
În acest sens, în perioada 1-6 august, cinci profesori de la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni (inspector, prof. de chimie Olguța Popa-Ion; director, prof. dr. Palaghia Radion; prof. Valentina Nazarov - limba română; prof. Simona Maricica Murărescu - informatică și prof. Elena Ghenghea - limba engleză) au participat la al doilea flux al celui de-al treilea an de acreditare educație școlară. Cursul de formare a avut ca temă: „Strategii de management educațional pentru profesori: managementul crizei educaționale, al comportamentului, al furiei și al stresului”.
Așa cum am aflat de la prof. dr. Raluca Iuliana Suciu, coordonator proiect, după ce a parcurs acest curs de formare, profesorul este capabil să poată juca un rol pozitiv în cazul unei crize educaționale în școală, să poată elabora un plan de management al crizelor, să știe să comunice în caz de criză, să înveţe să ia măsuri preventive împotriva crizei educaţionale, să poată preda elevilor despre comportamentul pozitiv, să știe să stabilească reguli de bază, să fie capabil să încurajeze independenţa elevilor, să știe să vorbească cu părinții, să poată preda elevilor aptitudini sociale, să poată comunica bine cu elevii, să știe să facă față stresului și să-și controleze furia, să exerseze abilitățile de relaxare.
Dezvoltarea de competențe civice europene pentru profesorii fălticeneni
Prof. dr. Raluca Iuliana Suciu, coordonator proiect, a precizat: „Ca rezultate ale învățării, se pot enumera: dezvoltarea de competențe civice europene pentru fiecare participant, folosind noi abordări pentru a crea o rețea de cooperare școlară europeană sustenabilă; însușirea de mijloace de gestionare a crizei educaționale; însușirea de mijloace de gestionare a furiei în procesul educațional; însușirea de mijloace de gestionare a stresului în procesul educațional; însușirea de mijloace de gestionare a comportamentului în procesul educațional.
Beneficiile acestui parcurs european generează impact instituțional la nivelul elevilor și părinților acestora, beneficiari direcți ai procesului instructiv-educativ. Profesorii din comunitatea educațională din municipiu/zonă/județ își însușesc exemplele de bune practici rezultate în urma diseminării experienței europene proprii în comunitatea lărgită de învățare de către profesorii participanți la cursuri. Instituția își îmbunătățește percepția în comunitatea locală, care devine beneficiarul furnizării unui act educațional înalt calitativ”,
Cursurile au avut loc în Istanbul, Turcia, furnizorul de curs fiind organizația Cappadocia Education. Profesorii participanți la cursurile de formare au avut oportunitatea de a beneficia de vizite educaționale la o serie de obiective culturale de prim plan: palatele Topkapî și Dolmabahce, Hagia Sophia, Moscheea albastră, Basilica Cisterne.