Primăria municipiului Fălticeni informează cetățenii că, în urma solicitării Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Studiul Arheologic pentru proiectul „Varianta de ocolire Fălticeni” va continua în luna august 2024. Acest studiu este crucial pentru asigurarea protecției patrimoniului arheologic din zona afectată de proiect. Proprietarii de terenuri din următoarele tarlale sunt rugați să faciliteze accesul echipei de arheologi pentru desfășurarea investigațiilor necesare: Cioate, Horbaza, Dumbrava, Pietrărie, Țărincuța (Poarta Rădășeni), Casa de Apă Tîmpești, Sărătură, Arie, Băhniță.
Aceste investigații sunt esențiale pentru identificarea și protejarea siturilor arheologice din zona proiectului. Arheologii vor efectua săpături și alte tipuri de cercetări pentru a descoperi eventualele vestigii istorice și pentru a se asigura că dezvoltarea infrastructurii rutiere nu va afecta negativ patrimoniul cultural al regiunii.
„Primăria municipiului Fălticeni mulțumește tuturor proprietarilor de terenuri din zonele menționate pentru înțelegerea și colaborarea de care dau dovadă. Accesul liber al echipei de arheologi este vital pentru succesul acestui studiu, care va contribui la conservarea istoriei și culturii locale, iar proiectul de infrastructură rutieră care va scoate traficul greu din municipiu este foarte important pentru municipiul Fălticeni. Vă mulțumim pentru sprijin și cooperare!”, se arată în mesajul administraţiei locale adresat cetăţenilor care au terenuri în această zonă.
Lungimea totală a variantei ocolitoare este de 8,306 km
Primăria municipiului Fălticeni a încheiat un acord de parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) pentru obiectivul „Variantă ocolitoare Fălticeni”, în urmă cu trei ani.
În conformitate cu Studiul de fezabilitate și Hotărârii de Guvern nr. 1152/2010 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții, varianta de ocolire Fălticeni se desprinde din intersecția DN2 (E85), km +615, DN 2E km 0+000 și DC 11, în dreptul Motelului Stibina, al stației Lukoil și pe raza administrativ teritorială a comunei Fântâna Mare, cu un pasaj nod rutier. Utilizează amplasamentul DN 2E până la intersecția cu DJ 209H, unde este un pasaj rutier (spre Baia), continuă cu un alt nod rutier la km 3+160, unde se desparte de DN 2E. Ajunge pe Dealul Cetății și Buciumeni, trece pe la intrarea în comuna Rădășeni, unde se intersectează cu DJ 209M într-o intersecție la nivel (km 5+430). Traseul în continuare urcă spre Dealul Glimei, continuând cu o coborâre accentuată până la traversarea unui pârâu, urmând intersecția cu DJ 209A spre Horodniceni și se racordează cu DN 2 (E 85) km 414+578. Lungimea totală a variantei este de 8,306 km, platforma drumului este 10,00 m, din care 7,00 m - lățimea părții carosabile; 2 x 0,75 m = 1,50 m - lățimea benzilor de încadrare, 2 x 0,75 m = 1,50 m - lățimea acostamentelor consolidate, 0,75 m spațiu necesar în afara platformei de 10,00 m pentru amplasarea parapetului și include patru pasaje rutiere, un viaduct la km 7+351,48, o intersecție la nivel și două parcări.
Nici cu exproprierile nu vor fi mari probleme, pentru că în anul 2010 s-a emis Hotărârea Consiliului Local nr. 18/2010 pentru restricția de construcții noi în zona de protecție a viitoarei șosele de centură. Prin această hotărâre nu au fost emise autorizații de construire solicitanților care dețin terenuri în imediata vecinătate a rutei ocolitoare a municipiului Fălticeni, eventualele exproprieri fiind numai pentru terenuri agricole și se vor face conform legislației.
Eliminarea ambuteiajelor pe străzile din centrul municipiului
Realizarea proiectului „Varianta de ocolire Fălticeni” va duce la îmbunătățirea vitezelor de circulație în vecinătatea municipiului Fălticeni, prin eliminarea ambuteiajelor majore de pe ruta centrală care străbate localitatea, reducerea degradării și uzurii arterelor urbane, cauzate de traficul greu, precum și reducerea degradării clădirilor, DN 2, încadrat în rețeaua drumurilor europene (E85), trecând prin centrul municipiului Fălticeni. Prin această investiţie se va reduce semnificativ poluarea mediului prin reducerea noxelor și a nivelului de vibrații și zgomot din oraș.
Studiul de Fezabilitate a fost actualizat, la fel și devizul general, indicatorii tehnico-economici fiind aprobați prin Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1467/21.10.2019.