Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 30 mai 2024 - Anul XXIX, nr. 125 (8654)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Audit la ACET

Diferențele de apă dintre contorul de branșament și contoarele individuale, principala problemă semnalată de suceveni la adunările generale ale asociațiilor

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Pierderile care se contorizează la scările de bloc în plus față de ceea ce apare pe apometrele individuale sunt principala nemulțumire a sucevenilor, exprimată în cadrul adunărilor generale ale asociațiilor de proprietari. Problema diferențelor de consum care stârnesc nenumărate discuții și nemulțumiri a fost ridicată de către viceprimarul Lucian Harșovschi, care solicită un audit la ACET, societatea furnizoare de servicii de apă și canalizare, pe care o acuză că nu și-a îndeplinit atribuțiile cum ar fi trebuit.

„În municipiul Suceava sunt 136 de asociații de proprietari, iar anul acesta am participat la 34 de adunări, încercând să preiau cât mai multe dintre problemele oamenilor pentru a le rezolva în limita atribuțiilor. Una dintre principalele probleme aduse în discuție este cea a diferențelor de apă dintre contorul de branșament și contoarele individuale.

Potrivit acestuia, contorul de branșament, conform Legii nr. 241/2006, este montat la limita de proprietate, ceea ce în cazul blocurilor reprezintă amprenta blocului la sol. Adesea, aceste apometre sunt situate la câțiva metri sau chiar zeci de metri de bloc, iar orice pierdere între apometrul principal până la scara blocului, ACET-ul o facturează sucevenilor și nu e corect”, a spus viceprimarul Lucian Harșovschi, care coordonează Serviciul Asociații Proprietari din cadrul Primăriei Suceava.

El a dat ca exemplu situația neobișnuită a blocului A de pe strada Ana Ipătescu, din cadrul Asociației de proprietari nr. 1 Parc, unde deși s-au realizat cămine separate cu apometre în anul 2016 cu fonduri europene, ACET nu a realizat nici până acum branșarea, motivând că lucrarea trebuie făcută de către proprietarii imobilului. Căminele care s-au făcut sunt amplasate la o distanță de 5-6 m de bloc, ceea ce presupune intervenția pe domeniul public al municipiului.

„Nemulțumirea proprietarilor este că doresc să plătească doar strict ceea ce consumă. Au fost situații când scări de bloc au schimbat apometrele individuale și le-au înlocuit cu cele cu modul radio, ca citirea acestora să fie făcută în același timp pentru a exclude aproape total aceste diferențe, însă nu au fost eliminate total. Voi cere un audit pentru că nu este normal ca sucevenii să plătească diferențe de apă care nu sunt ale lor și am văzut multe cazuri cu apometre neverificate și neomologate ale celor de la ACET”, a adăugat Lucian Harșovschi.

Practic, viceprimarul Sucevei declară din nou „război” operatorului regional ACET, cu care a mai avut contre puternice pe tema străzilor distruse de avarii în urma cărora nu se intervine imediat cu lucrări de asfaltare, motiv pentru care le-a și aplicat până acum  sancțiuni și avertismente în valoare totală de 74.000 lei, pentru diverse nereguli.

Lucian Harșovschi a spus că străzile Sucevei au fost distruse ca urmare a aproape 600 de avarii care au fost anunțate, dar că numărul real din teren este mult mai mare, multe gropi rămânând neacoperite în urma intervențiilor.

Tocmai de aceea, el a cerut public directorului ACET, Ștefan Groza, să încheie un contract cu o societate care să readucă terenul la starea inițială după fiecare intervenție, așa cum procedează alte companii și să nu mai instruiască oamenii lor din teren să spună populației că primăria are obligația să refacă strada în urma avariilor, pentru că nu este deloc adevărat.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Diferențele de apă dintre contorul de branșament și contoarele individuale, principala problemă semnalată de suceveni la adunările generale ale asociațiilor.
 Vizualizări articol: 1199 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Diferențele de apă dintre contorul de branșament și contoarele individuale, principala problemă semnalată de suceveni la adunările generale ale asociațiilor5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei