O situație nefirească, cu consecințe atât pentru cei care învață acolo cât și pentru imaginea învățământului sucevean, inclusiv a Inspectoratului Școlar Județean.
Așa vede Adrian Arămescu transformarea căminului de elevi de la Grupul Școlar (Colegiul Tehnic ”Petru Mușat”) în locuințe sociale.
„Căminul de elevi de la Grupul Școlar trebuie redat învățământului, reabilitat total și transformat într-o clădire utilă elevilor și dascălilor. Nu înțeleg ce caută acei asistați social în mijlocul elevilor și lângă o instituție precum IȘJ, în condițiile în care de nenumărate ori acolo s-a dovedit a fi un focar infracțional și unul de mizerie și boli, în care nici măcar gunoiul nu se duce normal, la ghenă, ci se aruncă pe fereastră”, a spus consilierul local independent Adrian Arămescu.
Acesta spune că cea mai bună soluție este identificarea unui amplasament pentru construirea de locuințe sociale – unul sau mai multe blocuri, în care să fie mutați cei care locuiesc acum în căminul de la Colegiul Tehnic „Petru Mușat”, dar și să poată fi făcute repartizări pentru solicitările care sunt depuse la Primăria Suceava.
De altfel, municipalitatea suceveană se confruntă cu o lipsă acută de locuințe care să poată fi repartizate tinerilor și familiilor nevoiașe, pentru că nu s-a mai construit nimic în acest scop de foarte multă vreme, a remarcat Adrian Arămescu, care candidează ca independent la Consiliul Local (poziția 8 pe buletinul de vot), unde vrea să inițieze un program de reabilitare a imobilelor din municipiu și chiar de construire a altora noi, cu o echipă de „meseriași” ai administrației locale, nu prin firme care să „umfle” costurile, pentru profitul lor.
Noi reguli pentru investitorii imobiliari, pentru evitarea aglomerației
O altă propunere a lui Adrian Arămescu este ca în Consiliul Local să fie elaborat și aprobat un nou set de reguli pentru investitorii imobiliari, astfel încât atunci când apar noi blocuri sau chiar cartiere, să creeze și condiții mai bune celor care vor locui acolo.
„Avem cel puțin trei zone în care vor apărea în perioada următoare adevărate cartiere noi, cu sute de familii. Acolo trebuie ca investitorii să fie determinați să lase teren liber atât pentru căi de acces normale, nu cum vedem acum în multe zone unde s-a extins Suceava, dar și pentru facilități pentru cei care vor cumpăra de la ei și vor locui acolo – o grădiniță, o creșă sau chiar școală. Să dea terenul și Primăria să facă aceste clădiri educaționale. E în avantajul lor și al celorlalți cetățeni ai orașului, pentru că nu s-ar mai aglomera traficul pentru a fi duși copiii la creșă, școală, grădiniță ori altfel de lecții în toate direcțiile”, consideră consilierul independent.
De altfel, Adrian Arămescu a depus deja la registratura Consiliului Local Suceava două proiecte de hotărâre care vizează măsuri concrete și realizabile de fluidizare a traficului rutier de pe Calea Unirii și din zona George Enescu, care, spre surprinderea sa, nu au apărut pe ordinea de zi a ședinței de joi, 28 mai, dar care speră să fie totuși pe ordinea suplimentară.
Asta deoarece, din implementarea acelor soluții ar avea de câștigat toți sucevenii care se confruntă cu aglomerația din trafic și timpul pierdut în coloane imense de mașini care abia înaintează...
„De ce să mă voteze pe mine? Mingea e la ei!”
Vocalul consilier local sucevean, care s-a remarcat deseori prin luarea de poziții tranșante, directe, criticând chiar propuneri inițiate de reprezentanți ai partidului din care făcea parte, dacă nu erau în acord cu convingerile sale, a fost invitat recent la emisiunea „Eu cu cine votez?” moderată de Tiberiu Avram, la care a discutat o parte din inițiativele sale, în special cele referitoare la fluidizarea traficului, răspunzând și la întrebarea de final - „de ce l-ar vota sucevenii pe Adrian Arămescu?”
„De ce să mă voteze pe mine? Mingea e la ei! Dacă au văzut activitatea mea din Consiliul Local și consideră benefice proiectele propuse pentru comunitate, or să mă voteze. Mulți mă cunosc, știu că m-am implicat, iar multe dintre ideile puse în practică au apărut în urma discuțiilor cu oamenii. Inclusiv de la șoferii TPL, de pe autobuze, cu care mă consult, pentru că ei sunt toată ziua în trafic, e normal să-i ascult”.
Emisiunea, care a avut o audiență impresionantă, poate fi văzută și ascultată integral pe canalul de Youtube și pe pagina de Facebook ale ziarului.