Lucrările de amenajare a drumului județean 174 C Panaci- Bilbor vor fi finalizate în vara anului viitor. Deși este vorba de doar 3,66 de km, de la poalele muntelui până la granița cu județul Harghita, din cauza caracteristicilor terenului și complexității lucrărilor de stabilizare și consolidare lucrările avansează cu dificultate. Vicepreședintele Consiliului Județean Suceava Vasile Tofan a declarat că acesta este „cel mai dificil proiect de drum din județul Suceava, de la Revoluție încoace”. „Este zonă muntoasă, acolo iarna durează 6 luni, sunt porțiuni cu grohotiș și e nevoie de stabilizare și consolidare; pe o lungime de 2,5 km sunt necesare ziduri de sprijin cu înălțimea de 20 de metri. De asemenea, sunt peste 40.000 de metri cubi de rocă de excavat”, a spus Tofan.
Până la mijlocul lunii mai, era făcută consolidare cu pământ armat pe trei segmente cu lungime de 110 metri, respectiv 155 de metri și era montată geogrilă pe o suprafață de 7667,92 mp. Pe câteva sute de metri este executată fundația, s-au construit o parte din zidurile de sprijin cu înălțime de 4,5 metri pe mai bine de 150 de metri liniari.
Acordul contractual de execuție a acestui drum, pentru care a fost necesară obținerea suprafeței de teren de 6,34 ha prin scoatere definitivă a terenului din fondul forestier național, a fost semnat în ianuarie 2022.
Drumul este situat în extremitatea nordică a munților Bistriței, pe un versant împădurit, începând de la baza lui, din localitatea Glodu, aflată la cota +980, 06, și până la creastă, în localitatea Bilbor - județul Harghita, la cota +1257,2.
La finalul lucrărilor acest traseu se va scurta cu 92 de km drumul de la Vatra Dornei la Toplița, asigurându-se legătura directă prin pasul Bilbor. În prezent, legătura cu Topliţa dinspre Vatra Dornei se face prin Bistrița, pe un traseu de 154 de km.
Drumul nu va facilita doar legătura dintre județele Suceava și Harghita, ci va asigura și o legătură între DN 17 și DN 15, scurtând distanța Vatra Dornei – București cu 100 km și contribuind la intensificarea activităților economice și a turismului în zonă.
Trebuie precizat că din drumul Panaci-Bilbor s-au realizat deja 28 km, din care 22 km s-au finanțat din fonduri guvernamentale și 6 km cu fonduri europene. Pentru cei 3,66 km care au rămas de modernizat finanțarea este prin PNRR.