Lucrările la podul rutier de la Milișăuți de peste apa Sucevei se desfășoară în graficul stabilit, iar termenul realist pentru redeschiderea traficului este finalul lunii iulie. Declarația vine de la cea mai autorizată sursă, Cornel Tărăboi, directorul general al firmei Test Prima.
De la începutul acestei săptămâni firma a început lucrările de hidroizolație a plăcii suprabetonate, care de principiu se vor finaliza tot în această săptămână.
Mai sunt câteva etape ale lucrării, care cuprind rampele de racordare, sferturile de con, amenajarea albiei râului Suceava, protecția pilelor și fundațiilor cu gabioane.
Ultimele etape ale lucrării sunt montarea bordurilor, parapetelor de protecție, straturile de asfalt I și II, plus rosturile de dilatație.
Directorul general al Test Prima a subliniat și că tot podul va fi protejat cu vopsea anticorozivă, înainte de a se putea da drumul la trafic. Asta pentru ca suprafața expusă la intemperii să rezite cât mai mult și mai bine în timp.
Chiar dacă lucrările care mai sunt de efectuat nu sunt majore, trebuie respectați timpii tehnologici, prin urmare în nici un caz nu se pot urgenta lucrările în detrimentul calității, au mai subliniat oficialii de la firma Test Prima.
Cornel Tărăboi a precizat că un termen realist pentru finalizarea lucrării de la podul Milișăuți este finalul lunii iulie, dacă nu se vor înregistra condiții meteo deosebite.
Firma Test Prima a avut mari probleme cu această lucrare din cauza întârzierilor care nu au depins de constructor.
Cea mai lungă ”telenovelă” a fost cea legată de podul provizoriu din tuburi pe care se circulă acum, care inițial nici nu a fost prevăzut în proiect de către administratorul de drum - Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, de aici inerent apărând un șir de neajunsuri care au dus la situații penibile, cu tuburi aduse în șantier, dar care nici măcar nu erau pe dimensiunile potrivite.
Așa s-a ajuns ca grinzile pentru structura noului pod să fie plătite în avans, iar firma Test Prima să aibă banii blocați în acestea în jur de un an de zile.
Pe DN 2H Milișăuți-Rădăuți s-a circulat cu restricții tocmai din februarie 2020, când o porțiune de aproape 30 de metri din balustradă s-a surpat. O perioadă s-a circulat pe podul mare, însă alternativ, pe câte un sens, după care a urmat închiderea podului mare pentru lucrările care se apropie acum de final.
Așadar, după aproximativ 4 ani și jumătate, din luna iulie a acestui an, în fine, traficul rutier de pe sectorul Milișăuți – Rădăuți va reveni la normal, pe un pod solid.
A durat nu mult, ci foarte mult, din cauza unor factori multipli, care au ținut de finanțare în primă fază și apoi de proiectul făcut extrem de prost de la început de către cei de la Drumuri Naționale. Mult a fost, puțin a rămas, am putea spune acum.