Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat că în cursul zilei de vineri, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a semnat indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Autostrăzii A7 de la Pașcani la Suceava. „Săptămâna aceasta lucrurile s-au aliniat pentru județul Suceava. Astăzi am avut mai multe discuții cu ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, despre A7 și, în după-amiaza aceasta, m-a anunțat că a semnat indicatorii tehnico-economici pentru Pașcani – Suceava”, a spus Gheorghe Flutur. El a arătat că această autostradă este de mult așteptată de suceveni, tronsonul de la Pașcani la Suceava, cu o lungime de 62 de kilometri, având o valoare de 1,82 miliarde de euro.
„Sunt atât de legat de acest proiect al autostrăzii încât simt nevoia să împărtășesc bucuria cu sucevenii mei. Sunt convins că în ședința de Guvern se va aproba demararea lucrărilor de proiectare și execuție pentru această bucată de autostradă și în felul acesta județul Suceava vede luminița de la capătul tunelului, după ce joi Guvernul României a aprobat un tronson de pe Autostrada Nordului, varianta ocolitoare Păltinoasa - Gura Humorului - Frasin. Da! În felul acesta trecem de la mult așteptata autostradă a domnului Ștefan Mandachi la perspectiva a două autostrăzi, nord-sud, Siret - Suceava - Pașcani, și est-vest, Suceava - Vatra Dornei”, a precizat șeful administrației județene. El a ținut să le mulțumească în numele sucevenilor ministrului de Finanțe Marcel Boloș, ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, prim-ministrului Marcel Ciolacu, dar și tuturor celorlalți care au contribuit la demararea Autostrăzii Moldovei, Autostrada A7, care leagă Bucureștiul de Suceava și Siret. „Personal simt că am fost util atât eu, cât și Consiliul Județean și am făcut ca acest proiect să aibă documentația finalizată”, a încheiat Gheorghe Flutur.
Marcel Boloș: Semnarea acestor indicatori reprezintă un pas vital pentru finanțarea legăturii întregii regiuni a Moldovei cu Bucureștiul
În cursul zilei de vineri, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a spus că semnarea indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul A7 de la Pașcani la Suceava reprezintă un pas vital pentru finanțarea legăturii întregii regiuni a Moldovei cu Bucureștiul.
„Tronsonul acesta este amplasat pe raza județelor Iași, Suceava și Botoșani și va asigura legătura între tronsoanele Bacău - Pașcani (deja în execuție) și Suceava-Siret, aflat în proiectare”, a precizat Marcel Boloș. El a arătat că investiția este finanțată din bani europeni prin Programul Transport și de la bugetul de stat, cuprinzând inclusiv lucrările de infrastructură auxiliară și alte costuri asociate. „Pentru că tot vorbeam zilele trecute despre planificare, A7 este dovada că printr-o abordare strategică poți să pui bazele unor proiecte de amploare. Faptul că nu am fi putut asigura finanțarea întregii investiții printr-un singur instrument nu a fost un impediment. A7 este rezultatul unei strategii care implică coordonarea și utilizarea eficientă a resurselor de care dispunem din bani europeni. Porțiunea Ploiești-Buzău-Focșani-Pașcani este finanțată prin PNRR, iar continuarea până la Siret prin Programul Transport 2021-2027. Mulți uită că pentru a accesa fondurile europene aferente sectorului de transport, Ministerul de Finanțe trebuie să asigure partea de confinanțare din bugetul național”, a declarat Boloș. El a arătat că pentru următorii ani România are nevoie de 10 miliarde de euro care să acopere toate proiectele în care țara noastră este angrenată.