La nici 29 de ani, Andrei Chifan este unul dintre cei mai apreciați specialiști în imagine digitală și efecte vizuale din lume. A devenit cunoscut în întreaga țară la începutul acestui an, după ce a făcut parte din echipa care a produs miniseria Shogun, ultima ecranizare a celebrei cărți a lui James Clavell.
Andrei Chifan a crescut în Rădăuți, unde a urmat cursurile Colegiului Național „Eudoxiu Hurmuzachi”. În 2013, într-o echipă cu alți doi colegi, a câștigat un concurs internațional, „Infomatrix”, a cărui temă era realizarea unui scurtmetraj cu subiectul „Soluții pentru o educație mai bună”. A fost momentul care i-a decis viitorul, hotărând atunci că vrea să lucreze în domeniul imaginii digitale.
A urmat cursurile Facultății de Teatru şi Film, din cadrul UBB Cluj, secția Cinematografie, Fotografie, Media, hotărât fiind să ajungă la un nivel maxim în profesia sa. Avea nevoie, conform calculelor sale, de 16 – 17 ani, perioadă pe care a comprimat-o în mai puțin de 5 ani, învățând și muncind între 12 și 16 ore pe zi.
După primul său proiect important, realizarea imaginii la un videoclip al unor artiști din Rădăuți, munca sa a ajuns să fie apreciată și a început să fie căutat de cei din domeniu. A ajuns, pas cu pas, să lucreze pentru Orca Studios, din Spania, la o serie de proiecte pentru Amazon Prime, Western Digital, Tissot, Netflix sau Sony.
Din interviul pe care îl puteți viziona integral pe site-ul „Monitorului de Suceava”, dar și pe canalul de YouTube al ziarului nostru, puteți afla cum a lucrat, la Praga, la o reclamă cu Christina Aguilera și ce imagini a creat pentru acel film, dar și cum a lucrat la o animație ce a rulat timp de două minute în cadrul Superbowl-ului din acest an, cel mai important eveniment sportiv anual din SUA.
Tot în acest interviu, Andrei Chifan ne-a povestit cum a fost cooptat în echipa care a realizat Shogun-ul și ne-a dezvăluit ce imagini a creat pentru acest serial.
#AndreiChifan #Shogun # CristinaAguilera #Orca #Netflix #Superbowl #UBB # JamesClavell # imaginedigitală #efectevizuale