După mulți ani de zile în care în infrastructura feroviară din România nu s-a investit mai nimic, în ultimii ani au început să se deschidă șantiere importante, din păcate nu și în regiunea Moldovei.
În această zonă a țării este vorba deocamdată de lucrări feroviare mici, lucrări care sunt aprobate pe hârtie.
Conform clubferoviar.ro, Sucursala Regională CF Iași a atribuit contractele pentru „Expertiză + DALI” privind reparațiile necesare liniei de cale ferată 515 Dornești – Gălănești – Putna.
Este vorba de un contract de 1,01 milioane lei, cu durată de 349 de zile, timp în care se va elaborare expertiza, se vor face studii de teren și se vor obține avize și acorduri, plus aprobarea de documentații.
Pentru aceste etape, care se observă că sunt cele premergătoare lucrărilor efective, există deja o firmă care și-a adjudecat contractul și are la dispoziție aproape un an de zile pentru a realiza obiectivele asumate.
După cum se știe, trenurile au revenit în circulație pe ruta Suceava – Rădăuți -Putna, iar această linie secundară se dovedește una de perspectivă, cu trenuri care au un grad de ocupare în general bun, cu vârfuri atinse duminica, pe fondul navetei elevilor și studenților.
Ruta feroviară ar fi și mai atractivă dacă după Rădăuți, spre Putna, trenurile ar putea circula fără restricțiile de acum, introduse din cauza stării de degradare a liniei.
După Rădăuți, spre Putna, trenurile nu depășesc 40 de km/h.
Lucrările care ar urma să se facă ar trebui să crească viteza de circulație de la Dornești spre Putna și să aducă un grad sporit de siguranță feroviară.
Tot legat de județul nostru, Regionala CFR Iași a lansat licitație ce are ca obiect ”Linia 500 Ploieşti-Vicşani, interval de staţie Vicşani-Frontieră, km 490+000-491+100”.
Este vorba de porțiunea de cale ferată din zona Vicșani, aproape de frontiera cu Ucraina, unde starea căii este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare, din cauza stării necorespunzătoare a traverselor de beton și a materialului de prindere.
Conform clubferoviar.ro, în vederea asigurării condițiilor de siguranță a circulației feroviare este necesară executarea în regim de urgență a lucrărilor de înlocuire a traverselor de beton, lucrări menite să readucă infrastructura la o stare normală.
Valoarea totală estimată a contractului, cu termen de 8 luni de zile, este de peste 2,5 milioane de lei.