Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni este beneficiarul celui de-al treilea an de acreditare pentru proiecte Erasmus+, Acțiunea cheie 1, mobilități ale personalului didactic în domeniul Educației școlare, în noua generație de proiecte educaționale Erasmus+ 2021-2027, finanțată prin fonduri europene. Această Acreditare în domeniul Educației școlare se referă la mobilități de învățare pentru personalul didactic de predare, prin care vor fi îmbunătățite competențele de predare și evaluare în anumite domenii educaționale, lucru care va conduce implicit la creșterea calității demersurilor didactice furnizate, precum și la dezvoltarea capacității instituționale de gestionare de proiecte europene a Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu”.
În perioada 12 – 23 februarie, trei profesori de la Colegiul „Mihai Băcescu”, director adjunct, prof. Lucian Maleș, prof. de științe socio - umane Nicolae Butnariu și prof. de limba engleză dr. Raluca Iuliana Suciu, au participat la primul flux al celui de-al treilea an de acreditare. Cursurile de formare au avut ca temă: „Abilități de leadership și management pentru directorii de școli”, respectiv „Dezbaterea la clasă:Transformarea ei într-un mijloc de predare eficient” .
Așa cum am aflat de la prof. dr. Raluca Iuliana Suciu, coordonator proiect, obiectivele principale ale cursurilor au fost îmbunătățirea abilităților de rezolvare a problemelor și soluționarea cu succes a provocărilor care intervin în colectivul de cadre didactice și în sistemul educațional; însușirea de instrumente specifice pentru ca profesorii să activeze, să faciliteze și să aprofundeze discuții semnificative care duc la învățare; introducerea dezbaterilor în predare, ca activitate de sine stătătoare, menită să îmbunătățească abilitățile soft (cum ar fi ascultarea activă, cercetarea, empatia și discursul public).
Toți elevii își pot exprima punctul de vedere
„Ca rezultate ale învățării, se pot enumera: identificarea diferitor stiluri de management; selectarea stilului de management care se potrivește cel mai bine situației din instituție; îmbunătățirea competențelor de comunicare eficientă, a abilităților și a înțelegerii sociale; abilități de mediere a conflictelor de muncă, respectiv, stimularea de discuții semnificative, constructive și antrenante în clasă, cu asigurarea faptului că toți elevii își pot exprima punctul de vedere.
S-a mai avut în vedere dezvoltarea capacității elevilor de a articula o înțelegere informată a diferitelor subiecte, modelarea și facilitarea de abilități de ascultare profundă, din care rezultă o colaborare și o dinamică de grup îmbunătățită, lucru care conduce la învățare colectivă; cultivarea empatiei în rândul elevilor, încurajând în același timp aprecierea perspectivelor diferite; crearea de instrumente de evaluare pentru sesiunile de dezbateri”, ne-a spus prof. dr. Raluca Iuliana Suciu.
Cursurile au avut loc în Strasbourg, Franța, furnizorul de curs fiind organizația Europass Teacher Academy. Profesorii participanți la cursurile de formare au avut oportunitatea de a beneficia de o vizită de studiu la Parlamentul European.
Beneficiile acestui parcurs european generează impact instituțional la nivelul elevilor și părinților acestora, beneficiari direcți ai procesului instructiv-educativ.
„Profesorii din comunitatea educațională din municipiu/zonă/județ își însușesc exemplele de bune practici rezultate în urma diseminării experienței europene proprii în comunitatea lărgită de învățare de către profesorii participanți la cursuri. Instituția își îmbunătățește percepția în comunitatea locală, care devine beneficiarul furnizării unui act educațional înalt calitativ”, a mai precizat prof. dr. Raluca Iuliana Suciu.