Miercuri, 21 februarie 2024, Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” din Câmpulung Moldovenesc a fost gazda unei sesiuni de formare pentru profesori, având ca invitați specialiști ai Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Suceava.
Activitatea, inițiată de psih. Adina Zota și prof. Georgeta Zlevoacă, face parte din calendarul proiectului educațional ”Bucuria de a trăi fără mască”,cu care școala câmpulungeană a câștigat finanțare din partea Ministerului Educației în cadrul Programului național de prevenire a violenței în mediul școlar „Împreună prindem curaj”.
Tema ”Optimizarea relației profesor-elev”a suscitat interes din partea cadrelor didactice participante, iar calitatea intervențiilor psihologilor Maria Pavelescu și Narcisa Popa, coordonatoare ale CJAP Suceava, au transformat întâlnirea într-un adevărat eveniment formativ.
Organizatorii manifestării au arătat că „cele mai recente studii în neuroștiințe alocă emoțiilor un rol esențial în deciziile, comportamentele și relațiile cu ceilalți, în câștigarea stării de bine și este una din premisele succesului școlar. Astfel, emoțiile influențează procesele cognitive, inclusiv percepția, atenția, memoria, rezolvarea problemelor având un impact major în învățare.
Elevii trebuie ajutați să perceapă toate emoțiile ca fiind ale lor, să le conștientizeze și să le accepte ca parte din viață, pentru ca apoi să se folosească de înțelegerea lor pentru a lua decizii corecte”.
Programul ”Bucuria de a trăi fără mască” desfășurat de Școala Gimnazială ”Bogdan Vodă” din Câmpulung Moldovenesc se adresează elevilor de la clasele pregătitoare la a VIII-a și își propune să sprijine elevii în dezvoltarea stimei de sine și a abilităților de gestionare a emoțiilor, în învățarea unor tehnici de conștientizare și reglare a propriilor emoții, în tehnici eficiente de rezolvare a conflictelor.
Unele dintre obiectivele și competențele dezvoltate în acest program vizează competențele generale ca: autocunoaștere și atitudine pozitivă față de sine și față de ceilalți, exprimarea adecvată a emoțiilor în interacțiunile cu ceilalți.
În cadrul workshopului de miercuri, cei 30 de profesori prezenți au experimentat stare de bine, conectare, entuziasm, energia pozitivă și bucuria muncii colaborative.
Calendarul activităților destinate profesorilor va fi completat de mai multe inițiative, întâlniri cu specialiști CJRAE și IȘJ pentru optimizarea implementării proiectului, dar și de o amplă conferinţǎ, programată pentru luna mai 2024 și dedicată tuturor actorilor educaționali, cu titlul “Să sădim și să cultivăm fericire!”.