Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine o serie de evaluări, în luna mai, testări organizate pentru a surprinde stadiul de pregătire al fiecărui elev, evoluția lui, dacă şi unde sunt probleme la nivel de şcoală sau de clasă.
21.000 de școlari din județ ar urma să fie antrenați în aceste examene.
Evaluările naţionale de la aceste clase ar urma să aibă loc între 13 și 29 mai, potrivit calendarului propus de Ministerul Educației.
Primii testați vor fi elevii de clasa a II-a. Aceștia vor susține pe 13 și 14 mai evaluarea la Limba română, scris și citit, iar la Matematică şi Ştiinţe ale naturii pe 16 mai. Cele două testări vor dura câte 60 de minute.
La nivelul judeţului Suceava, circa 7.200 de elevi din clasele a II-a sunt aşteptaţi la evaluare.
Ministerul precizează că evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen.
Cât privește elevii de clasa a IV-a, calendarul evaluărilor este următorul: 21 mai – Limba română, 22 mai – Matematică. La școlile din județ sunt înregistrați aproape 6.900 de elevi de clasa a IV-a.
La clasa a VI-a, proba la Limbă și comunicare este programată pe 28 mai, iar cea la Matematică și științe ale naturii pe 29 mai.
Potrivit metodologiei, „testele elaborate sunt structurate astfel: primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară <Limbă şi comunicare>, iar al doilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară <Matematică şi Ştiinţe ale naturii>".
Circa 6.900 de elevi sunt în clasa a VI-a, în județ.
Testele pentru evaluarea naţională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale, iar nivelul de dificultate este mediu. Rezultatele obţinute nu se trec în catalog şi nu sunt făcute publice, ci au rolul de a verifica stadiului competenţelor evaluate. Totodată, se va şti în ce măsură elevul şi-a însuşit elementele de bază specifice vârstei, insistându-se, ulterior, pe corectarea eventualelor dificultăţi. Rezultatele evaluării se transmit părinţilor elevilor şi vor fi puse în portofoliul educaţional al elevului.
Testele sunt corectate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate.