O adresă a directorului general al CFR Călători, Traian Preoteasa, prin care solicită limitarea la minimum a numărului de ore suplimentare prestate de angajații societății, va duce destul de probabil la anularea de trenuri. Așadar, compania nu mai dorește să achite către mecanici de locomotivă și alte tipuri de personal ore suplimentare, iar în aceste condiții, pe termen scurt, asta nu se poate decât cu reducerea numărului de trenuri.
Deja, conducerea sucursalei CFR Călători Iași a înaintat la conducerea centrală propuneri de anulare a unor trenuri, inclusiv cu plecare din Suceava.
Apar pe listă trenuri Regio de pe ruta Suceava – Ilva Mică, Suceava - Cacica, Suceava – Câmpulung Moldovenesc, Suceava – Botoșani, Suceava – Bacău, dar și o pereche de pe ruta Suceava – Putna.
Măsura urma să fie pusă în aplicare de la 1 februarie, dar din fericire deocamdată a fost amânată.
Pe lista propunerilor de reducere a cheltuielilor cu ore suplimentare se mai află agenții de voiaj desființate, limitarea reparațiilor la vagoane, doar în timpul săptămânii, sau reducerea numărului de casieri în timpul nopții.
Pe lista agențiilor de voiaj care ar putea fi desființate este cea din centrul Sucevei.
De asemenea, pe timp de noapte, se propune ca în Gara Burdujeni să fie doar o casieră.
Pe de o parte, anulările de trenuri nu sunt dorite și ar aduce deservicii călătorilor, însă probabil că unele măsuri de reducere a cheltuielilor sunt necesare la CFR Călători.
Ar trebui însă făcut un plan de eficientizare serios, fără trenuri anulate și poate cu trenuri cumulate ori mutate la ore care să scadă cheltuielile cu personalul.
În mod cert, dacă CFR Călători dorește să rămână pe trendul de creștere a numărului de călători din anul 2023, nu reducerea numărului de trenuri este soluția.