Una dintre cele mai importante companii de pe piața de bricolaj, care se situează pe primul loc la nivel european, iar în România avea deschise 33 de magazine, la nivelul anului trecut, a închis total reprezentanța de la Suceava.
Magazinul Brico Depôt Suceava, specializat în furnizarea de materiale de construcții şi renovare, amenajări interioare şi unelte necesare pentru realizarea lucrărilor, a fost închis în ultimul trimestru al anului trecut. Magazinul de bricolaj avea 70 de angajați.
Uriașul spațiu pe care îl ocupa în cadrul Iulius Mall Suceava – cel din stânga turnului IFA, unde aveau închiriat spațiu atât în clădire, cât și în exteriorul acesteia, este acum liber, iar de acolo va începe practic „Marea extindere”.
Informația a fost confirmată de reprezentanții companiei Iulius, care au precizat că închiderea magazinului Brico Depôt s-a făcut „la expirarea termenului contractual, o etapă a parteneriatului nostru stabilită de comun acord. Reconfigurarea și reamenajarea spațiului în care funcționa anterior Brico Dépôt reprezintă prima etapă din demersul de extindere a Iulius Mall Suceava, aflat în proces de proiectare, urmând ca lucrările de construcție să se deruleze pe parcursul acestui an. Investiția, estimată la 40 milioane de euro, va aduce publicului din nord-estul țării noutăți de retail pe o suprafață de 14.500 mp, printre care branduri internaționale în premieră regională, restaurante, cafenele, zone verzi, dar și mai multe locuri de parcare.
Strategia de dezvoltare a Iulius Mall Suceava vizează consolidarea mixului de branduri și servicii pe care le oferă publicului pe segmentele lifestyle, fashion și entertainment”.
Concurență mare, criză și transformări
Pentru prima dată în cei peste 15 ani de existență a Iulius Mall Suceava, magazinul de bricolaj (inițial Bricostore, apoi Brico Depôt) nu se mai regăsește în componența galeriei comerciale puse la dispoziția clienților.
Nu se știe dacă va mai fi ceva similar nici după procesul de extindere a mallului, care începe de unde s-a terminat povestea Brico Depôt Suceava.
Asta deoarece succesul uriaș de care s-au bucurat inițial magazinele de acest gen, într-o zonă în care se construiește mult și se investește mereu în modernizări și reparații, a dus la apariția mai multor competitori mari pe piață, chiar o aglomerare a lor în aceeași zonă comercială, legată de Calea Unirii.
Dedeman, Leroy Merlin, Matthaus, Arabesque și Brico Depôt au ajuns să funcționeze la mică distanță unii de ceilalți, pe o piață în care activează și alți „jucători” furnizori de materiale de construcții și produse de bricolaj. În același timp, comerțul online a crescut mult, în detrimentul celui din magazin. Iar criza economică, care a tăiat avântul expansiunii imobiliare, a pus capac la toate.
Brico... Brico
Magazinul de bricolaj a fost prezent la Iulius Mall chiar de la începuturi, întâi ca parte a lanțului Bricostore, iar din 2015 a funcționat sub un nou brand, Brico Depôt. Rețeaua, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore, dar transformarea magazinelor s-a făcut treptat, fără închiderea acestora.
Mai mult, din 2017, în urma achiziției rețelei Praktiker, Brico Depôt a devenit al doilea jucător de pe piața DIY din România, cu 33 de magazine, extinse ulterior la 35.
În prezent, rețeaua are 32 de magazine, după închiderea a trei magazine în 2023, la Timișoara, Oradea și Suceava.